Unde reclam asociația de proprietari ?
În cazul în care întâmpini probleme cu asociația de proprietari , consideri că aceasta nu îți reprezintă interesele în calitate de proprietar și te întrebi unde poți depune o reclamație pentru asociația de proprietari , InfoCons Protecția Consumatorilor vine în sprijinul tău cu câteva informații utile .
Conform legii 196/ 2018 , „ Asociația de proprietari este forma juridică de organizare și de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor dintr-un condominiu , cu personalitate juridică , fără scop lucrativ , înființată în condițiile prezentei legi , care are ca scop administrarea , exploatarea , întreținerea , repararea , reabilitarea și modernizarea proprietății comune , menținerea în stare bună a imobilului , respectarea drepturilor și asumarea obligațiilor de către toți proprietarii .”
Citește și : Ce furnizor de energie electrică să aleg ?
Înainte de a afla unde reclami asociația de proprietari , este important să știi că asociația de proprietari este consituită din proprietarii de apartamente , în calitate de membri . Aceștia au responsabilitatea de a se asigura de menținerea în bune condiții a proprietății comune , precum și responsabilitatea de a nu aduce prejudicii acestor spații comune sau spațiilor private , adică apartamentelor celorlalți membri ai asociației de proprietari .
Abuzuri asociația de proprietari
Dacă întâmpini probleme cu asociația de proprietari și consideri că au loc abuzuri , atunci poți solicita, printr-o cerere scrisă adresată președintelui asociației , documentele justificative pentru modul în care a acționat asociația de proprietari .
Citește și : Unde fac o plângere împotriva angajatorului?
În cazul în care președintele asociației de proprietari refuză să îți prezinte documentele solicitate prin cererea scrisă , atunci tu , în calitate de proprietar , poți depune o reclamație la Primăria de care aparții .
Conform Legii 196/2018 se pot aplica contravenții și sancțiuni în ceea ce privește asociația de proprietari în următoarele cazuri :
a) neconvocarea adunării generale, conform prevederilor prezentului act normativ ;
b) necomunicarea de către proprietar a modificării suprafeţei utile către asociaţia de proprietari şi administraţia financiară locală ;
Citește și : Unde reclam un service auto?
c) neluarea de către asociaţia de proprietari, de preşedinte sau de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a tuturor măsurilor necesare pentru repararea , reabilitarea şi menţinerea în stare de siguranţă şi funcţionare a condominiului şi a instalaţiilor comune aferente pe toată durata existenţei acestora , conform prevederilor legale în vigoare ;
d) nerespectarea de către proprietari a prevederilor art. 31 (1) ;
e) nerespectarea statutului, a acordului de asociere, precum şi neîndeplinirea sau depăşirea atribuţiilor de către preşedinte, membrii comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator ;
f) punerea în pericol de către proprietari a integrităţii structurale a condominiului sau a altor proprietăţi individuale , precum şi a bunei funcţionări a instalaţiilor aferente acestora ;
g) schimbarea de către proprietar a destinaţiei locuinţei sau spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă fără autorizaţiile şi aprobările legale ;
Citește și : Drepturile cumpărătorilor conform Comisiei Europene
h) neexecutarea de către proprietar a lucrărilor de întreţinere , reparaţii sau de înlocuire a elementelor de construcţii aflate în proprietatea sa individuală , dacă aceasta este de natură să aducă prejudicii celorlalţi proprietari . Fac excepţie cazurile în care au fost îndeplinite prevederile art. 30 (5);
i) modificarea aspectului proprietăţii comune de către proprietari , precum şi a elementelor constructive ale condominiului fără respectarea prevederilor prezentei legi ;
j) neluarea măsurilor în scopul constituirii fondului de reparaţii sau a fondului de rulment ;
k) neîncheierea de către administrator a asigurării pentru răspunderea civilă profesională a administratorului ;
l) utilizarea cu altă destinaţie a fondului de rulment sau a fondului de reparaţii, altfel decât este prevăzut la 71şi 72;
Citește și : Cum se completează contractul individual de muncă ?
m) utilizarea şi gestionarea veniturilor asociaţiei de proprietari, altfel decât este prevăzut la 20, 70şi 74 ;
n) neaplicarea sau nerespectarea prevederilor 95–97şi ale art. 99 din prezenta lege de către furnizorii serviciilor de utilităţi publice ;
o) neaplicarea sau nerespectarea prevederilor prezentei legi de către proprietarii ansamblurilor rezidenţiale, conform prevederilor 14 ;
p) nefurnizarea sau refuzul proprietarilor/dezvoltatorilor ansamblurilor rezidenţiale de a furniza / presta serviciile de utilităţi publice prin intermediul reţelelor aflate în proprietatea acestora către locuinţele sau spaţiile cu altă destinaţie din respectivele ansambluri rezidenţiale ;
q) desfăşurarea de către persoane fizice sau juridice a activităţii de administrare a condominiilor fără îndeplinirea condiţiilor prevăzute la 64 ;
Citește și : Internetul în țările din UE – Informații utile
r) nerespectarea prevederilor art. 55 alin. (1) s) ;
s) nerespectarea prevederilor art. 104 (1).
Cine verifică asociațiile de proprietari ?
Cine verifică asociațiile de proprietari ? Conform legii 230 / 2007 , art 55 , consiliile locale , cu ajutorul aparatului propriu al consiliilor judeţene , respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti , exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietar , din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari .
Citește și : Ce trebuie să știi despre asigurări ?
În cazul în care vrei să reclami asociația de proprietari , atunci poți accesa secțiunea Informații Reclamații Județene de pe infocons.ro pentru a selecta Primaria din județul tău . În urma selectării , ai posibilitatea de a afla cum poți depune o reclamație la primărie , pentru ce poți depune o reclamație la primărie , precum și datele de contact pentru primaria de care aparții .