Aplicatia InfoCons ingrediente, aditivi alimentari, calorii Protectia Consumatorilor
Aplicatia InfoCons Ingrediente, sare, zahar, calorii Protectia Consumatorilor
Unde fac o plângere împotriva angajatorului? InfoCons Protectia Consumatorilor

Dacă ai probleme cu angajatorul/ firma angajatoare te poți adresa Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) în vederea depunerii unei reclamații. Aceste reclamații pot fi depuse în format fizic, la sediile ITM, prin mijloace electronice (e-mail, fax etc.) sau chiar prin completarea unui formalar disponibil pe site-ul oficial IM.

Ce trebuie să conțină reclamația împotriva angajatorului?

Reclamația trebuie redactată de persoana care se confruntă cu probleme la locul de muncă. In corpul plângerii, angajatul trebuie să relateze care este situatia cu care se confrunta și prin prisma careia consideră că îi sunt încălcate drepturile. Transmisă în format fizic, electronic sau prin formular, reclamația/ plângerea are menirea de a semnala nereguli, probleme, abuzuri la locul de muncă.

În reclamația propriu-zisă trebuie să introduci informații precum:

  • Date personale de identificare ( Nume și Prenume, Cod Numeric Personal (CNP), Serie și Număr Buletin, Profesia);
  • Descrierea Situației;
  • Date cu privire la angajator (denumire, tip, cod de unic de identificare fiscală, reprezentant, număr de telefon,adresa sediului principal și adresa sediului principal și adresa locului unde se desfășoară activitatea;
  • Documentele justificative.

În cazul completării formularului online, trebuie să ții cont de o limită de cuvinte impusă, dar și de alegerea Inspectoratului Teritorial de Muncă la care doriți să ajungă reclamația.

Care sunt principalele probleme care pot fi reclamate împotriva angajatorului/ firmei angajatoare?

Dacă te afli în șomaj tehnic, nu se poate să mergi la locul de muncă nicio zi pe săptămână, înctrucât acest lucru presupune că ai contractul de muncă suspendat, în conformitate cu articolul 52 din Codul Muncii. De asemenea, în cazul șomajului tehnic, nu este obligatorie efectuarea unui stagiu de cotizare, așa cum se cere la acordarea ajutorului de șomaj.

Pentru ce poți depune o reclamație împotriva angajatorului?

  • Dacă ai lucrat și nu ai primit banii;
  • Primești un salariu mai mic decât salariul minim brut pe țară;
  • Angajatorul îți cere să lucrezi ore suplimentare, fără a fi plătite;
  • Nu ai primit banii pentru șomajul tehnic;
  • Ai fost anunțat că ești concediat de pe o zip e alta;
  • Ești discriminat la locul de muncă direct sau indirect;
  • Nu ți-au fost plătite contribuțiile la sănătate și pensii desi plata acestora este în obligația amgajatorului;
  • Nu primești plata pentru concediul de odihnă/ de maternitate;
  • Angajatorul refuză să-ți elibereze adeverința de muncă sau de vechime.

Înainte de a depune o reclamație împotriva angajatorului/ firmei angajatoare, adresează-te angajatorului cu privire la problemele cu care te confrunți. În momentul în care angajatorul nu vine cu o soluție, atunci trebuie să te adresezi Inspectoratului Teritorial de Muncă

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal