Şcolarizarea într-o altă ţară din Uniunea Europeană

În calitate de cetăţeni ai Uniunii Europene (UE), copiii dumneavoastră au dreptul de a fi şcolarizaţi în orice țară din Uniunea Europeană (în acest caz, cele 28 de state membre + Islanda, Liechtenstein și Norvegia) în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii ţării respective.

Ei au dreptul de a fi plasaţi într-o clasă care corespunde grupului lor de vârstă, la un nivel echivalent celui din ţara de origine, indiferent cât de bine cunosc limba ţării respective.

Copiii cetățenilor care se stabilesc în altă țară europeană pentru a munci acolo au dreptul să beneficieze de sprijin inițial gratuit care să le faciliteze integrarea și adaptarea la noul sistem școlar. Acest sprijin include o componentă dedicată învățării limbii țării gazdă.

Sistemele şcolare din ţările UE pot fi foarte diferite. De exemplu, în unele ţări, elevii trebuie să opteze foarte devreme pentru o formare academică sau profesională.

De aceea nu există un sistem european de recunoaştere automată a certificatelor şcolare. În unele ţări, trebuie să cereţi autorităţilor naţionale să recunoască certificatele copiilor dumneavoastră înainte de a-i putea înscrie într-o instituţie de învăţământ.

Când vă stabiliți în altă țară, în general, este recomandat să păstrați actele de studii și documentele școlare ale copilului dumneavoastră. Aceste documente îl vor ajuta atunci când va dori să se înscrie la liceu și la universitate, de exemplu:

  • copii ale tuturor foilor matricole (asigurați-vă că aveți și originalele, care poartă ștampila școlii, întrucât este posibil ca noua instituție de învățământ să dorească să le consulte).
  • scrisori de recomandare din partea profesorilor și/sau a directorilor
  • listă cu manualele și o prezentare a cursurilor actuale, pentru a-l ajuta pe noul profesor să determine nivelul de școlarizare al copilului
  • rezultatele testelor la diverse materii, în special la limba maternă, matematică și științele naturii
  • carnetul de vaccinări și o fișă medicală recentă

Este important să va cunoașteți drepturile ca om, cetățean dar și ca, consumator.
Luați atitudine pentru drepturile omului și protecția consumatorului și
informați-vă cât de des puteți despre acestea.

Sursă: europa.eu

Citește și:

– Tu îți protejezi datele personale?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de telefon – 021.9615 sau *9615

Whatsapp – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal