FinZoom.ro in parteneriat cu Volksbank Romania a realizat un studiu cu privire la perceptia Romanilor fata de conturile curente, prin intermediul unui chestionar online in perioada 23 Noiembrie 2012 – 22 Decembrie 2012. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1091 respondenti, preponderent din mediul urban (85,43%) din care 25,30% din Bucuresti si 27,50% din orase resedinta de judet.

In ceea ce priveste varsta respondentilor, majoritatea posesorilor de conturi au varsta cuprinsa intre 26 si 55 de ani, cel mai mare procent (35,66%) fiind inregistrat pe segmentul 36 – 45 de ani. Balanta inclina usor in favoarea barbatilor in cazul distributiei respondentilor pe sexe, 50,69% fiind barbati iar 47,39% femei.

Pe langa ponderea importanta a posesorilor de conturi exclusiv in lei (62,24%), peste un sfert dintre respondenti (26,49%) declara ca detin conturi atat in RON cat si in EUR iar alti 2,93% au conturi in lei, euro si dolari americani.

Conturi curente deschise pentru credite – o pondere importanta

Aproape 40% dintre respondenti declara ca folosesc un cont curent deschis la contractarea unui credit si numai 20% folosesc un cont curent atasat unui cont de economii. Un procent aproape egal (23,83%) de respondenti folosesc un cont curent, altul decat cel in care le sunt virate veniturile, pentru efectuarea de tranzactii.

Romanii Compara Produse – Recomandarile Cunoscutilor pe Locul 4

Asa cum era de asteptat, un procent important al respondentilor (38,59%) are conturi curente principale deschise la initiativa angajatorilor insa aproape un sfert dintre acestia (24.20%) declara ca au ales contul dupa studierea ofertelor de la mai multe banci. Alti 14,67% folosesc ca si cont curent principal un produs deschis odata cu contractarea unui credit si numai 7,33% s-au bazat pe recomandarile prietenilor sau familiei.

Site-ul bancii la Loc de Cinste

Intrebati cum se informeaza asupra costurilor percepute pentru contul lor curent 34,56% dintre cei chestionati prefera site-ul bancii ca principal instrument de informare, 24,93% asteapta telefonul/scrisoarea sau e-mailul de informare de la banca, 24,38% viziteaza o sucursala a bancii, 22,09% verifica costurile din contractul semnat iar 13,11% nu se informeaza cu privire la costuri.

Internet Banking-ul – Instrumentul preferat

Peste 50% dintre respondenti declara ca folosesc serviciul de internet banking oferit de catre banci in timp ce 40,7% folosesc acest instrument pentru a se informa cu privire la operatiunile derulate prin intermediul contului curent.

La polul opus se afla 39,6% dintre persoanele chestionate, care nu folosesc niciunul dintre serviciile: internet banking, phone banking sau debit direct.

O Oferta mai Buna – Motivul pentru care s-ar Alege un Alt Cont

54,90% ar renunta la actualul cont curent in favoarea altuia daca ar primi o oferta mai buna, motiv urmat de majorarea costurilor (17,78%) in timp ce alti 12,56% ar fi motivati de schimbarea angajatorului.

Contul curent a intrat pe nesimtite in viata cotidiana a romanilor fiind principalul instrument utilizat pentru incasarea veniturilor. Cu toate acestea, contul curent este oferit de regula impreuna cu o serie de alte instrumente si servicii. Studiul releva faptul ca respondentii sunt familiaritati intr-o buna masura cu ceea ce presupune un cont curent, incep sa fie la curent cu serviciul de internet banking care beneficiaza de o popularitate in crestere (si datorita eforturilor importante de promovare facute de banci) insa nu cunosc suficient celelate instrumente precum serviciul de mobile banking sau serviciile de debit direct. In egala masura, aproape un sfert dintre respondenti (24,20%) prefera sa achite facturile lunare pentru utilitati la casieriile furnizorilor in detrimentul instrumentelor oferite de sistemul bancar.

sursa:  www.finzoom.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal