Mișcarea de Protecția Consumatorilor a stabilit ca tema Zilei Mondiale a Protecției Consumatorilor pentru anul 2018 să fie `Crearea unor piete digitale mai corecte`

Mișcarea de Protecția Consumatorilor a stabilit ca tema Zilei Mondiale a Protecției Consumatorilor pentru anul 2018 să fie `Crearea unor piete digitale mai corecte`

Miscarea de Protectie a Consumatorilor a stabilit ca tema Zilei Mondiale a Protectiei Consumatorilor pentru anul 2018 sa fie `Crearea unor piete digitale mai corecte`. Plecand de la succesul campaniei #OLumeDigitalaMaiBuna, acelasi mesaj va fi utlizat pentru a incuraja realizarea unor piete digitale mai accesibile, sigure si corecte pentru consumatorii de pe intregul Glob.

Procentul populatiei cu acces la Internet a crescut de la 1% in 1995, la aproape 50% in 2017. In acelasi interval de timp comertul electronic a crescut vertiginos iar apartitia telefoanelor inteligente a condus la cresterea numarului achizitiilor pe platforme mobile.

Europa se situeaza pe al doilea loc, dupa America de Nord, in ce priveste rata de pentrare a internetului in randul consumatorilor, continentul African inregistrand cea mai mica rata, factor ce influenteaza in mod direct accesul la comertul electronic (e-commerce).

Pe langa conexiunea propriu-zisa, calitatea si costul internetului sunt alti factori ce influenteaza accesul consumatorilor la comertul electronic, inclusiv la modalitatile de plata si livrare specifice, securitatea serverelor, penetrarea cardurilor bancare etc. Din aceste puncte de vedere, Luxemburg ocupa primul loc.

Principalele directii de actiune ale Zilei Mondiale #OLumeDigitalaMai vor fi:

• Consumatorii sa obtina acces la conexiune de internet accesibila, constanta si de buna calitate pentru a le permite sa utilizeze oportunitatile economiei pietei digitale.

• Efortul coordonat al guvernelor, organelor de reglementare si afacerilor pentru ca populatia fara acces la internet sa obtina acces prin conexiune de inalta calitate la pret accesibil.

• Serviciile de acces si conexiune sa respecte principiul neutratilitatii.

• Atentie aparte concentrata pe acordarea accesului la internet pentru grupurile de consumatori dezavantajati sau marginalizati si a celor din regiuni indepartate sau din zone geografice `mai scump de conectat`, iar masurile ar trebui sa vizeze grupurile cu venituri mici si egalitatea demografica.

• Statele ar trebui sa adreseze toti vectorii de accesibiliate, precum costurile aparaturii si aplicarea de plafoane incorecte asupra datelor transmise care sustin preturile conexiunii inalte in mod artificial.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal