​Condiţii de intrare şi regim de şedere

Pentru cetăţenii români care se deplasează în Republica Maldive este necesară obţinerea vizei de intrare.

Vizele turistice se obțin pentru o perioada de cel mult 30 de zile direct de la punctele de trecere a frontierei (port, aeroport). Pentru acest tip de viză sunt necesare următoarele:

  • pașaport valabil cel puțin 6 luni de la data sosirii;
  • dovada continuării călătoriei după șederea în Maldive (ex. bilet avion);
  • dovada mijloacelor financiare (100+50 USD / zi) sau rezervarea confirmată la o unitate de cazare din Maldive.

Pentru vize turistice cu perioade de ședere mai mari de 30 de zile, documentația specifică trebuie depusă doar prin intermediul unui partener local, anterior sosirii în Republica Maldive. Pentru acest tip de viză sunt necesare următoarele documente:

  • formular cerere (application form IM 23);
  • declarație suport financiar;
  • fotografie tip pașaport recentă;
  • pașaport valabil cel puțin 6 luni de la data intrării în Republica Maldive;
  • dacă mijloacele financiare sunt asigurate de o persoană juridică, formularul cerere se va completa de persoana juridică respectivă;
  • dacă mijloacele financiare sunt asigurate de o persoană fizică este necesară fotocopia documentului de identitate al respectivei persoane fizice;
  • asigurare medicală;
  • bilet de călătorie dus-întors;
  • taxă viză 750 MRF (MVR) – doar pentru viza solicitată pentru 3 luni.

Viza turistică se poate prelungi la autoritățile de imigrări locale din Maldive, prin depunerea documentelor înaintea expirării validității vizei cu care s-a intrat în Maldive. Totalul șederii acordate nu poate depăși 90 de zile, incluzând aici și perioada acordată la intrarea în Maldive. În situația în care totalul șederii depășește 30 de zile, viza se va taxa cu suma de 750 MVR.

Celelalte tipuri de viză se solicită doar prin intermediul unui partener local.

La sosirea in Maldive cetățenii străini trebuie să completeze un formular la biroul de imigrări din aeroport/port, în care se înscriu detaliile pașaportului, adresei unde urmează să locuiască și durata șederii. Toate porturile și aeroporturile au în structură câte un birou de imigrări la care se pot solicita informații suplimentare.

Autoritățile locale își rezervă dreptul de a acorda/respinge solicitările de viză potrivit propriei legislații.

Cetățenii străini care depășesc dreptul de ședere sunt deportați.

Cetățenii străini care au drept de ședere legal în Maldive pot fi îndepărtați în următoarele situații:

  • efectuează activități specifice muncii pe baza unei vize turistice;
  • participă sau intenționează să participe la activități ilegale, ori inițiază activități ilegale pe teritoriul Maldive;
  • se implică în activități care contravin regulilor religioase și politice locale;
  • constituie amenințări la adresa liniștii și ordinii publice;
  • se constată că deține un permis de ședere expirat;
  • se constată că deține un permis de muncă expirat.

Autoritățile locale își rezervă dreptul de a stabili condițiile de punere în executare a măsurilor de îndepărtare potrivit propriei legislații.

Căsătoria în Maldive

Autoritățile locale nu oficiază/înregistrează căsătoria cetățenilor străini, indiferent de religia acestora. În situația în care un străin intenționează să se căsătorească cu un maldivian, solicitarea trebuie făcută în scris către autoritățile responsabile cu imigrările, înaintea sosirii în Maldive.

În anumite situații, unele unități turistice acceptă să organizeze doar ceremonia specifică unei căsătorii. Pentru detalii se poate contacta Maldives Marketing & Public Relations Corporation (3rd Floor H. Aage, 12, Boduthakurufaanu Magu, Malé, Republic of Maldives, Tel: +960 332 3228, Fax: +960 332 3229, Email: info@visitmaldives.com, Website: www.visitmaldives.com).

Recomandări generale:

păstrați în locuri sigure documentele şi valorile personale, biletele de călătorie, banii, cărţile de credit şi nu le expuneţi în mod vizibil;

se recomandă, în general, tuturor cetăţenilor români să respecte obiceiurile şi tradiţiile localnicilor şi să manifeste înţelegere faţă de regulile locale;

Republica Maldive este o țară musulmană ceea ce impune respectarea unor reguli specifice în ceea ce privește îmbrăcămintea. Se recomandă haine care să acopere cât mai bine corpul, iar costumele de baie/plajă sa fie folosite doar în cadrul resorturilor la plajă/piscină;

  • băuturile alcoolice pot fi cumpărate și consumate doar de persoanele cu vârsta de cel puțin 18 ani;
  • limba oficială locală este Dhivehi, dar toți angajații din turism vorbesc limba engleză, unii chiar italiană și germană;
  • în cazul unor incidente care afectează siguranţa persoanei sau a bunurilor, se recomandă contactarea celui mai apropiat birou al poliţiei. În cazul pierderii paşaportului românesc, este obligatorie sesizarea scrisă a biroului local al poliţiei şi anunţarea Ambasadei României în Republica India, New Delhi;
  • caracteristicile rețelelor locale sunt 230-240 V, 50 Hz; se recomandă achiziționarea unor adaptoare care să poată fi folosite în prizele locale care sunt prevăzute cu 3 pini, similare celor britanice;
  • având în vedere că zone comerciale la propriu se găsesc doar în capitala Male, iar la magazinele din zonele turistice se pot achiziționa doar suveniruri și câteva produse generale, se recomandă să vă aprovizionați corespunzător înainte de efectuarea deplasării către Maldive (medicamente cu rețetele aferente, produse de igienă personală, cosmetice, contraceptive, medicamente împotriva răului de mare etc.).

Asistenţă consulară

Atenţie! România nu are nici o formă de reprezentare diplomatică sau consulară de carieră în Republica Maldive. În calitate de cetăţean al Uniunii Europene, puteţi solicita, în caz de necesitate, eliberarea unui titlu de călătorie în vederea întoarcerii în ţară din partea misiunilor diplomatice ale ţărilor UE cu sediul în Republica Maldive.

Site-ul Comisiei Europene conţine informaţii utile privind protecţia consulară de care beneficiază cetăţenii UE inclusiv lista cu misiunile diplomatice ale ţărilor UE cu reprezentare în acest stat.

Există un Consulat Onorific al României în Malé care vă poate sprijini în rezolvarea unor probleme urgente, prin contactele cu autorităţile locale, dar care nu poate realiza formalităţi consulare.

Reprezentarea diplomatică a României în Republica Maldive este asigurată de Ambasada României în India.

Astfel, Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români care doresc să călătorească sau intenţionează să rămână pentru o perioadă îndelungată pe teritoriul Republicii Maldive să se adreseze Ambasadei României în India şi să îşi anunţe prezenţa în regiune, comunicând astfel propriile coordonatele pentru a putea fi contactaţi în situaţii de urgenţă.

Ameninţări teroriste

Riscul ameninţărilor teroriste în Maldive este scăzut, însă cetăţenii români trebuie să aibă în vedere riscurile globale pe care fenomenul terorist le poate produce oriunde în lume.

Recomandăm cetăţenilor români care se deplasează sau se află în Maldive să consulte periodic informaţiile prezentate de autorităţile locale şi să respecte recomandările acestora. Recomandăm, de asemenea, consultarea periodică a paginii web a Ministerului român al Afacerilor Externe (www.mae.ro), rubrica Sfaturi de călătorie – Alerte de călătorie.

Siguranţă şi criminalitate

Pe tot teritoriul statului, călătorilor români li se recomandă să dea dovadă de vigilenţă şi să se deplaseze, pe cât posibil, însoţiţi de localnici de încredere.

În cazul unui atac, călătorii sunt sfătuiţi să nu opună rezistenţă şi să anunţe imediat autorităţile locale, la numerele indicate.

Prefix telefonic internațional +960 (nu există prefixe locale)

Numere de telefon de urgență:

  • poliție 119
  • pompieri 118
  • ambulanță 102
  • Spitalul ADK (Male) 313553
  • Spitalul Indira Gandhi Memorial (Male) 336658

Apelează rapid numerele de urgență din Maldive!

Sistemul medical

În Republica Maldive se găsesc unități medicale doar în Male, iar pe celelalte insule se poate apela la un medic care se regăsește în majoritatea resorturilor. În situații de urgențe medicale se apelează numărul de urgențe locale 102 și se anunță în același timp și compania de asigurări medicale.

Vă recomandăm cu insistenţă să încheiaţi o asigurare medicală de sănătate cu clauză de repatriere înainte de a pleca într-o călătorie valabilă pe întreaga durată a șederii (care să includă, în măsura posibilului, clauze de evacuare de urgență pe calea aerului în caz de îmbolnăvire).

Informaţii suplimentare puteţi obţine accesând www.cnas.ro.

Condiţii privind traficul auto

Condiții de deplasare locală

Deplasarea, inclusiv transferul de la aeroport la unitatea turistică, se face cu ambarcațiuni. Transportul rutier se limitează la capitala Male, unde se pot regăsi servicii taxi, orice cursă costă cca. 25 rufiya. Opțional se pot organiza tururi ale zonei cu avioane private.

Aeroporturi:

  • Malé International Airport (IATA: MLE, ICAO: VRMM)
  • Gan Airport (IATA: GAN, ICAO: VRMG)

Cărţile de credit

Moneda locală este rufiya (MVR) cu subdiviziunea laari (1 rufiya=100 laari) și este acceptată cu preponderență în capitala Male. De regulă plățile serviciilor turistice se fac în USD, iar majoritatea comercianților acceptă și cărțile de credit. Servicii de retragere numerar de la ATM se regăsesc doar în capitala Male. Se recomandă ca înainte de a părăsi Maldive să se schimbe moneda locala rufyia în altă valută internațională, având în vedere ca rufiya se poate schimba în altă valută doar pe teritoriul național al Maldive.

Reglementări vamale speciale

Sunt interzise:

  • importul de: substanțe explozive, praf de pușcă, produse chimice, arme, muniții, materiale pornografice, toate materialele interzise de religia islamică (inclusiv idoli ai altor religii și Biblii), băuturi alcoolice, carne de porc și produse din carne de porc, plante vii sau animale vii, medicamente, steroizi, substanțe narcotice sau psihotrope, harpoane sau dispozitive similare de pescuit sub apă;
  • posesia și importul de droguri, care sunt infracțiuni pedepsite cu închisoare pe viață;
  • exportul tuturor categoriilor de broaște țestoase;
  • exportul tuturor obiectelor confecționate din carapace de broască țestoasă;
  • exportul de coral negru în orice formă a sa.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal