InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre educația financiară

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre educația financiară

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Administrația Națională de Meteorologie ANM a emis avertizări de cod portocaliu și galben, valabile de astăzi în mai multe județe – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Sunt consumator – am drepturi , dar şi obligaţi

Fiecare dintre noi suntem consumatori, inclusiv de produse și servicii financiare. Indiferent de ce consumăm, este important să ne cunoaștem drepturile şi obligațiile, să ne informăm corect și constant pentru a putea gestiona eficient produsele și serviciile financiare pe care le deţinem.

Cu ce pot începe?

  • Ai dreptul de a fi informat complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, dar ai si obligatia de a te informa despre acestea.
  • Ai dreptul de a avea acces la piețe care asigură o gamă variată de produse si servicii de calitate, dar ai şi obligaţia de a te documenta și compara, pentru a face o alegere potrivită nevoilor și disponibilităților tale bănești.
  • Ai dreptul de a primi asistență și de a sesiza autorităţile competente cu privire la diferite aspecte care crezi că ţi-ar aduce daune drepturilor şi intereselor tale, dar ai obligatia de a fi responsabil de decizile financiare pe care le iei și de alegerile pe care le faci.
  • Atunci când cumperi produse si servici financiare nebancare trebuie să te asiguri că vânzătorul este autorizat și reglementat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) sau de o altă autoritate din tara de origine în cazul firmelor străine care își desfăşoară activitatea în România. Ai dreptul de a alege, dar ai și obligatia de a cunoaște diferenţele care derivă din această teritorialitate
  • La baza relației tale cu cei care îți vând produse și servicii financiare este contractul, acesta find documentul care guvernează și reglementează relația ta cu vânzătorul. Ai dreptul de a citi și analiza contractul înainte de semnare și de a pune întrebări vânzătorului, dar ai obligaţia de a te documenta cu privire la acest contract și de a-l semna după ce eşti convins că este potrivit pentru tine.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre Prime nete subscrise în asigurări 

Contractul este înțelegere scrisă, de natură juridică, încheiată intre cele 2 părți: furnizorul de servicii financiare și cumpărător (consumator). Poţi cumpără produse și servicii financiare fie fizic de la sediul sau punctul de lucru al celui care îți vinde, fie electronic/online (internet), dar indiferent de modalitatea aleasă, contractul trebuie să conţină mai multe elemente, printre care: datele de identificare a părţilor, obiectul contractului (includeri şi excluderi), definirea termenilor, drepturile și obligaţțile părţilor, plata și modalități de plată, rezilierea, referiri cu privire la modalitatea de a depune o petiţție si unde, referiri despre modalități de soluționare alternativä alitigilor (ex. SAL-Fin).

Atenție : În cazul serviciilor financiare, ai dreptul de a fi informat în mod corect , încă din faza precontractuală , asupra tuturor condiților contractuale . De ce ? Tocmai pentru a putea analiza prevederile contractuale, pentru a putea alege conform nevoilor tale.

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și