Călin Bibarț , Primar , Primăria Municipiului Arad – 21 de ani InfoCons Protecția Consumatorilor

Este o realitate faptul că între societatea în care trăim și indivizii care o formează există nu doar o influenţă reciprocă, ci și, inevitabil, o dependenţă reciprocă. Afirm acest lucru ţinând cont de consumerismul care ne caracterizează în aceste vremuri. Fiindcă societatea propune consumul, iar individul provoacă societatea, prin consum, să producă. Un fel de cerc vicios în care cetăţeanul trebuie protejat pentru a nu sfârși ca ”victimă”.

În acest sens, este cât se poate de potrivit ceea ce scria James Joyce, celebrul scriitor

irlandez, și anume faptul că ”mâine am sắ fiu ceea ce am ales astăzi să fiu.”

Ce e de făcut pentru a îndrepta lucrurile care au luat-o deja într-o direcţie greșită? Cred că singurul răspuns care poate fi o soluţie viabilă este educaţia! 0 educaţie timpurie se va concretiza în alegeri conștiente si raţionale. Fără a mai vorbi de faptul că această educație presupune și conștientizarea faptului că același cetăţean care este consumator este și cetăţean care are dreptul și chiar obligaţia la o opinie!

Unde se situează instituţia pe care o conduc și o reprezint în toată această ”ecuaţie”? Aceasta cu atât mai mult cu cất și administraţia unui oraș este un furnizor de servicii care se adresează cetăţeanului consumator.

Primul și, cred eu, cel mai important obiectiv pe care îl urmărim este îmbunătăţirea dialogului cu cetăţeanul. Nu doar la nivel instituţional, ci chiar și la nivel personal. În acest sens port mereu grija menţinerii dialogului personal cu cetăţeanul, un mijloc nu doar de a răspunde nevoilor acestuia, ci și de a-i furniza acele informaţii care să facă din el un consumator conștient al serviciilor oferite.

Pe de altă parte, acolo unde este vorba despre consumul direct, material, căutăm mereu facilitarea și îmbunătăţirea controalelor din zona comerţului, indiferent dacă este de

nivel mare sau mic, individual.

Nu ne este indiferent nici aspectul servicilor cultural-educative. lar acest lucru se poate vedea în susţinerea tuturor activităților din aceste domenii. Periodic, sprijinim organizarea diferitelor seminarii sau sesiuni educative care vizează calitatea consumului de orice tip. lar în ceea ce privește actul cultural, Aradul este cunoscut ca un oraș care oferă cetăţeanului acte de cultură de înaltă ținută artistică, fie prin Filarmonica ajunsă la peste un secol de existenţă, prin Teatrul ”loan Slavici”, și el cu o existenţă de un secol și jumätate, fie prin diverse alte manifestări culturale ocazionale.

Suntem cu toţii conștienți de faptul că, așa cum am arătat, educarea oamenilor este cheia unei societăți în care omul să determine consumul, și nu invers, respectiv să aleagă ceea ce este folositor pentru el înșuși. Dar să o facă! lar în acest sens mi se pare foarte potrivită afirmaţia unei scriitoare belgiene, Amélie Nothomb, care scria: ”Singura alegere greșită este absenţa unei alegeri.”

 

Călin BIBARȚ

Primarul Municipiului Arad

Primăria Municipiului Arad

 

 

 

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal