10 ani cu “o 9 atitudine!` Bucuresti, 15 martie 2015 – Azi, 15 martie se sarbatoreste Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, marcata de lansarea proiectului “Ajuta-ma sa te ajut`. Cu aceasta ocazie am realizat pentru consumatori studii comparative, incarcate pe platforma teste-comparative.ro, pentru a-I ajuta sa aleaga in deplina cunostinta de cauza si sa adopte o 9 atitudine.
- Studiu “Croissantele cu crema de cacao: Pe piata se gasesc produse tip croissant cu crema de cacao care au in continut si 7 E-uri!` https://www.infocons.ro/TMACHINE/croissantele-cu-crema-de-cacao/
- Studiu “Stii ce fel de ketchup cumperi?! 2.8 g sare la 100g de ketchup!` https://www.infocons.ro/TMACHINE/stii-ce-fel-de-ketchup-cumperi/
- Studiu “Zaharul brun sub lupa InfoCons – InfoCons`: https://www.infocons.ro/TMACHINE/zaharul-brun-sub-lupa-a-n-p-c-p-p-s-romania-infocons/
- Studiu “Doua marci de ulei de masline comercializate pe piata din Romania depasesc parametri admisi de legislatia UE`: https://www.infocons.ro/TMACHINE/doua-marci-de-ulei-de-masline-comercializate-pe-piata-din-romania-depasesc-parametri-admisi-de-legislatia-u-e/
- Studiu “Sunca de Praga – 40 din produsele analizate au in continut 8 E-uri`: https://www.infocons.ro/TMACHINE/sunca-de-praga-40-din-produsele-analizate-au-in-continut-8-e-uri/
- Studiu “Ciocolata: 9 din produsele analizate au 4 E-uri in continut`: https://www.infocons.ro/TMACHINE/9-din-produsele-analizate-au-4-e-uri-in-continut/
- Studiu “Cat cheltuie Primariile de Judet pentru iluminatul public`: https://www.infocons.ro/TMACHINE/cat-cheltuie-primariile-resedinta-de-judet-pentru-iluminatul-public/
- Studiu “Top scaune auto pentru copii` https://www.infocons.ro/TMACHINE/top-scaune-auto-pentru-copii/
- Studiu “Pretul petrolului a dus la oscilatii majore a puterii de cumparare a carburantului in perioada 2007 – 2015`: https://www.infocons.ro/TMACHINE/pretul-petrolului-a-dus-la-oscilatii-majore-a-puterii-de-cumparare-a-carburantului-in-perioada-2007-2015/
“Ajutaţi-ne să educăm consumatorii din România să devină cu adevărat consumatori europeni. Să reuşim schimbarea mentalităţii consumatorului Român din consumator pasiv în consumator activ adoptând o9atitudine!` – Sorin Mierlea, Presedinte InfoCons. In acelasi timp, dorim sa va readucem in atentie Campania “Citeste eticheta` – in care consumatorii sunt invatati si indemnati sa citeasca etichetele produselor inainte de a le achzitiona, precum si de canalul youtube Super Cons https://www.youtube.com/channel/UCuY2oPT8qW_qHIAdFDhwyWw , pe care sunt incarcate filmuletele de educatie alimentara. Studiile fac parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atat pe piata romaneasca, cat si pe cea europeana. Este derulat de InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons (membra cu drepturi depline in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Informatiile complete privind produsele pot fi consultate pe platforma www.teste-comparative.ro, singurul portal online de acest fel din Romania pe care consumatorii pot gasi mii de produse de larg consum testate in laboratoare independente. Despre: InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine ! – InfoCons (www.infocons.ro/TMACHINE), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.