Știi ce consumi? Parizer de porc cu până la 12 E-uri!

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Știi ce consumi? Parizer de porc cu până la 12 E-uri!
blank

InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu pe produse tip Parizer de porc.

În cadrul studiului au fost analizate 17 produse, ce au următorii producători sau distribuitori: SC. CIA ABOLIV S.R.L., Carrefour Romania S.A., IFANTIS ROMANIA S.A., Kaufland Romania S.C.S., Cristim 2 Prodcom S.R.L., S.C. FOX COM SERV S.R.L., S.C. GOODIES MEAT PRODUCTION S.R.L., S.C. PROFI ROM FOOD S.R.L., SC AGRO-ARDEAL SRL, SC ALDIS SRL, SC Auchan Romania SA, SC Romania Hypermarche SA. 25% dintre produse au menționat pe etichetă, pentru producător, doar țara în care au fost fabricate, respectiv România și Germania.

Ca urmare a realizării acestui studiu, în ceea ce privește numărul de E-uri, a reieșit faptul că acesta variază între 3 și 12 E-uri.

Produsele cu cel mai scăzut număr de E-uri au fost:

Nume

Brand

Cod E-uri

Nr. E-uri

Cris-Tim Parizer Gostat

Gostat

E450, E301, E250

3

Cris-Tim Mini Parizer cu Porc 400g

Cris-Tim

E450, E300, E120, E250

4

Cris-Tim Parizer Taranesc cu Porc

Cris-Tim

E450, E300, E120, E250

4

Cris-Tim Parizer Taranesc cu Porc 700g

Cris-Tim

E450, E300, E120, E250

4

Selgros Parizer cu Porc 1kg

Selgros

E450, E301, E250, E120

4

La polul opus, produsele cu cel mai ridicat număr de E-uri au fost:

Nume Brand Cod E-uri Nr. E-uri
Fox Parizer mini 500g Fox E450, E451, E621, E300, E326, E445, E407, E425, E415, E250, E262, E120 12
Baroni Mini Parizer cu carne de porc 500g Baroni E450, E451, E316, E330, E300, E621, E327, E335, E262, E250 10
Proxi Parizer cu carne de porc 1kg Proxi E450, E451, E300, E407, E412, E415, E621, E120, E250 9
Carrefour Parizer de porc 500g Carrefour E452, E621, E316, E407, E412, E250, E120, E508 8

E-urile identificate în produsele studiate sunt: E120 – carmin, E250 – nitriti de sodiu, E262 – acetati de sodiu, E300 – acid ascorbic, E301 – ascorbat de sodiu, E316 – izoascorbat de sodiu, E326 – lactat de potasiu, E327 – lactat de calciu, E330 – acid citric, E331 – citrati de sodiu, E335 – tartrati de sodiu, E407 – caragenan, E412 – gumă guar, E415 – gumă xantan, E425 – gumă konjac, E445 – esteri glicerici ai răşinilor lemnoase, E450 – difosfați, E451 – trifosfați, E452 – polifosfați, E508 – clorură de potasiu, E621 – monoglutamat de sodiu.


Informațiile complete cu privire la conținutul de aditivi alimentari (E-uri) pot fi regăsite aici.


94.1% dintre produse au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs, acestea fiind: soia, mustar, telina, grau, lapte, ou, fructe cu coaja tare, susan, lupin.

În ceea ce privește cantitatea, la studiu au participat atât produse cu gramaj calibrat, cât și produse vrac. Dintre produsele calibrate, gramajul acestora a fost cuprins între 400 și 1000g.

Toate produsele au menționat pe etichetă valorile nutriționale, valoare energetică fiind cuprinsă între 166 – 300 kcal/100g.

Produsele conțin grăsimi între 11.12 și 27.78 g/100g , iar două dintre produsele studiate conține doar grăsimi saturate:

Nume

Brand

Valoare
energetica
kcal/100g

Grasimi
g/100g

Grasimi
saturate
g/100g

Proxi Parizer cu carne de porc 1kg

Proxi

229

19.1

19.1

Apetit Parizer porc 1kg

Apetit

255.7

22.1

22.1

Produsele cu cel mai mic conținut de grăsimi saturate identificate au fost:

Nume

Brand

Valoare
energetica
kcal/100g

Grasimi
g/100g

Grasimi
saturate
g/100g

Carrefour Parizer de porc 500g

Carrefour

217

18

3.9

Baroni Mini Parizer cu carne de porc 500g

Baroni

174

14

4

Cora parizer taranesc 900g

Cora

166

11.12

5.23

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de grăsimi saturate au fost:

Nume

Brand

Valoare
energetica
kcal/100g

Grasimi
g/100g

Grasimi
saturate
g/100g

Apetit Parizer porc 1kg

Apetit

255.7

22.1

22.1

Proxi Parizer cu carne de porc 1kg

Proxi

229

19.1

19.1

Selgros Parizer cu Porc 1kg

Selgros

279

25

18


Informațiile complete cu privire la valoarea energetică și conținutul de grăsimi și grăsimi saturate pot fi regăsite aici.


Aportul proteic pentru produsele studiate variaza între 11 și 12.84 g/100g și are origine atât animală cât și vegetală:

  • proteine din lapte
  • proteine din zer
  • proteine din soia
  • proteine din porc
  • proteine mazăre

Conținutul de sare variază între 1.27 și 2.8 g/100g

Produsele cu cel mai mic conținut de sare identificate au fost:

Nume

Brand

Proteine
g/100g

Fibre
g/100g

Sare
g/100g

Cora parizer taranesc 900g

Cora

11.41

1.27

Proxi Parizer cu carne de porc 1kg

Proxi

11.5

1.6

Cris-Tim Mini Parizer cu Porc 400g

Cris-Tim 11.9 1.6

Cris-Tim Parizer cu Sunca

Cris-Tim 12.84 1.6

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de sare au fost:

Nume

Brand

Proteine
g/100g

Fibre
g/100g

Sare
g/100g

Selgros Parizer cu Porc 1kg

Selgros

12

0.8

2.8

Baroni Mini Parizer cu carne de porc 500g

Baroni

11

2.5

Auchan Parizer cu carne de porc 500g

Auchan

11

2.5

Atenție! În condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult, 100g din produsul cu cel mai mare conținut de sare acoperă 56% din cantitatea zilnică recomandată unui adult, iar produsul cu cel mai mic conținut de sare, 25.4%.

În ceea ce privește conținutul de fibre, acesta este menționat pe eticheta doar în cazul a două produse.

Nume

Brand

Proteine
g/100g

Fibre
g/100g

Sare
g/100g

Selgros Parizer cu Porc 1kg

Selgros

12

0.8

2.8

Fox Parizer mini 500g

Fox

11.71

1.9

1.88


Informațiile complete cu privire la conținutul de sare, fibre și proteine pot fi regăsite aici.


blank

Parizerul este unul dintre produsele cu o valoare nutritivă foarte scăzută. Dacă ne uităm pe etichetă vedem că ingredientul principal este carnea dezosată sau separată mecanic. Aceasta este de fapt o pastă care include oase, măduvă osoasă, piele, nervi, vase de sânge și resturi de carne rămase pe oase. Produsul rezultat este un amestec de mușchi și alte țesuturi care nu sunt în general considerate carne.

Prin urmare, deși este considerat un produs din carne, parizerul este o sursă precară de proteine. Astfel, în 100 g de parizer găsim doar 12 g de proteine. Comparativ, 100 g de mușchi de porc are 25 g de proteine, în timp ce 100 g de piept de pui are 26 g de proteine. Așadar, dublu față de parizer.

Pe lângă această pastă, parizerul mai conține șorici, piele de pui sau ambele, care nu sunt altceva decât surse de grăsimi saturate. Grăsimile saturate cresc riscul de apariție a afecțiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral și sunt un factor de risc pentru cancerele de colon și sân. Ele ar trebui să reprezinte maxim 10% din totalul de grăsimi din dieta noastră. O dietă sănătoasă conține grăsimi în proporție de 30%. Cele mai bune surse de grăsimi, adică grăsimi nesaturate se găsesc însă în produsele de origine vegetală – semințe, avocado, măsline.

De asemenea, parizerul conține între 1 și 3 g de sare per 100 g. Adică, dacă mâncăm 10 felii subțiri de parizer putem consuma până la 3 g de sare, ceea ce înseamnă peste jumătate din doza zilnică recomandată doar dintr-un aliment. Dacă luăm în considerare că cele mai multe alimente pe care le cumpărăm conțin sare, putem depăși cu ușurință doza zilnică recomandată de o linguriță.

Sarea sau clorura de sodiu este necesară bunei funcţionări a organismului, cu condiţia să nu se depăşească un aport de maximum 5 grame pe zi. Problema este că majoritatea populaţiei din ţările civilizate consumă de două ori mai multă sare decât ar avea nevoie în mod normal organismul, potrivit estimărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Aceasta pentru că excesul de sodiu provine în proporţie de 77% din sarea adăugată de producătorii din industria alimentară. Consumul excesiv de sare este vinovat pentru producerea hipertensiunii arteriale şi a bolilor cardiovasculare.

Pe lângă toate acestea, parizerul conține și o listă lungă de aditivi alimentari, de la conservanți la coloranți și amelioratori, care pe lângă faptul că ne păcălesc simțurile, ne afectează și sănătatea.

În ceea ce privește efectele aditivilor alimentari asupra sănătății, aș aminti în primul rând contribuția lor la creșterea numărului de cancere de tract digestiv. Așa cum știm, celulele organismului nostru se regenerează periodic. Celulele care vin cel mai des în contact cu aceste non-alimente (aditivii alimentari) sunt celulele tractului digestiv. În momentul în care regenerarea lor se produce în prezența unor substanțe care nu sunt naturale, apar celule cu defecte – respectiv celule canceroase.

În al doilea rând, consumul constant de produse procesate poate duce la alergii cutanate (dermatite, eczeme, etc), tulburări gastrointestinale, poate afecta funcția de detoxifiere a ficatului și poate scădea imunitatea.


Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.


Verifică parizerul pe care îl cumperi!

Aplicația InfoCons Scanează Codul de Bare pentru telefoanele cu ANDROID, cât și pentru cele cu IOS.

Poți cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și, mai ales, trebuie să-ți cunoști drepturile! Examinează cu atenție ofertele comercianților, analizează `chilipirurile` oferite pe site-uri.

Infocons este alături de consumatori prin alegerea produselor și serviciillor în cunoștință de cauză accesând aplicația ce se descarcă GRATUIT.

Descarcă aplicația InfoCons pentru telefoane mobile și verifică etichetele produselor înainte de a le cumpăra:

banner-appstorebanner-google-play

Printr-o simplă scanare a codului de bare a produsului dorit puteți obține informații care vă pot ajuta la alegerea produsului, aplicație în care regăsiți informații a peste 30.000 de produse, începând de la produse alimentare, cosmetice, curățenie până la produse electronice și electrocasnice.


InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Meniu
Vezi versiunea veche a site-ului InfoCons.
This is default text for notification bar