Se prezintă noi detalii privind normele referitoare la comerțul electronic, inclusiv un nou rol al piețelor online în lupta împotriva fraudei

  1. Acasă
  2. Achiziții online
  3. Se prezintă noi detalii privind normele referitoare la comerțul electronic, inclusiv un nou rol al piețelor online în lupta împotriva fraudei

Comisia a anunțat noi măsuri detaliate care vor facilita tranziția către noile norme privind TVA (taxa pe valoarea adăugată) pentru comerțul electronic, care intră în vigoare în ianuarie 2021.

Normele prezentate astăzi stabilesc măsurile necesare pentru a se garanta că piețele online pot juca un rol în lupta împotriva fraudei fiscale și pentru a ușura povara administrativă pentru companiile care vând mărfuri online.

Citește și:

Prima tranșă acordată României pentru măsurile de urgență privind combaterea pestei porcine africane

Ca parte a agendei mai ample a UE de combatere a fraudei în domeniul TVA și de ameliorare a colectării TVA pentru vânzările pe internet, noile măsuri prezentate astăzi ar trebui să ajute statele membre să recupereze veniturile fiscale de 5 miliarde EUR care se pierd în acest sector în fiecare an, cifră care se va ridica la 7 miliarde EUR până în 2020.

Un nou sistem în materie de TVA pentru comercianții online

Normele de punere în aplicare propuse astăzi vor garanta că un sistem complet nou în materie de TVA este pregătit pentru companiile care vând mărfuri online după intrarea în vigoare, în 2021, a noului cadru convenit. Normele introduc noi elemente de bază pentru sistemul care va le fi necesar companiilor online pentru a beneficia pe deplin de piața unică a UE.

Citește și:

Poarta a III-a a Cetății Alba Carolina, ieri și azi – o9atitudine pentru cultură

Portalul electronic pentru TVA sau `ghișeul unic` pentru companii introdus prin aceste măsuri va permite companiilor care vând mărfuri online clienților lor să își îndeplinească obligațiile în materie de TVA în UE prin intermediul unui portal online ușor de utilizat, în propria lor limbă.

În absența portalului, companiile ar trebui să se înregistreze în scopuri de TVA în fiecare stat membru al UE în care doresc să vândă — o situație menționată de companii ca fiind unul dintre cele mai mari obstacole pentru întreprinderile mici care desfășoară activități comerciale transfrontaliere. Sistemul este deja în vigoare pentru furnizorii de servicii electronice din 2015 și funcționează bine.

Garantarea plății TVA-ului atunci când mărfurile sunt vândute prin intermediul piețelor online de către comercianți independenți

Începând din 2021, marile piețe online vor deveni responsabile pentru colectarea TVA-ului la vânzarea de mărfuri către consumatorii din UE de către companiile din afara UE care își desfășoară activitatea pe platformele lor. Propunerile de astăzi clarifică situațiile în care se consideră că platformele online au facilitat o vânzare între utilizatori și prezintă în detaliu evidențele pe care aceste platforme trebuie să le țină pentru vânzările realizate prin intermediul interfeței lor. Având în vedere că piețele online vor fi răspunzătoare pentru TVA-ul neplătit, autoritățile vor fi sigure că pot solicita plata taxei datorate atunci când comercianții din afara UE nu au respectat normele.

Citește și:

Risipa de alimente = Risipa de apă!

Mai exact, noile norme vor garanta faptul că pentru mărfurile vândute din spațiile de depozitare situate pe teritoriul UE se va percepe valoarea corectă a TVA-ului, chiar și atunci când, din punct de vedere tehnic, mărfurile sunt vândute consumatorilor de către companii din afara UE. În prezent, poate fi dificil pentru statele membre să obțină TVA-ul datorat pentru mărfuri vândute din așa-numitele `centre de onorare a comenzilor (fulfilment centres)`.

Noile măsuri tehnice au fost elaborate în consultare cu platformele online și cu autoritățile statelor membre. Ele sunt completate de simplificări în materie de TVA pentru a garanta că piețele nu sunt împovărate în mod nejustificat și că pot continua să se concentreze asupra activităților comerciale esențiale.

Etapele următoare

Normele de punere în aplicare propuse astăzi vor fi trimise statelor membre în cadrul Consiliului spre aprobare și Parlamentului European pentru consultare. Comisia solicită ca, în 2019, să se ajungă rapid la un acord, astfel încât companiile să poată beneficia de o tranziție lină către sistemul mai amplu în domeniul TVA pentru comerțul electronic în 2021.

Citește și:

Atenție la cumpărăturile pentru masa de sărbători!

Context

Propunerile de regulamente de punere în aplicare prezentate astăzi constituie normele detaliate necesare pentru a asigura buna exploatare de către statele membre a noului sistem în materie de TVA pentru comerțul electronic, convenit în decembrie 2017 și care va intra în vigoare în ianuarie 2021.

Măsurile se bazează pe Propunerile Comisiei pentru o reformă profundă a sistemului de TVA din UE, prezentate în octombrie 2017, precum și pe Planul de acțiune privind TVA intitulat `Către un spațiu unic pentru TVA în UE`, prezentat în aprilie 2016.

Sistemul comun privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) joacă un rol important în cadrul pieței unice europene. TVA-ul reprezintă o sursă majoră și tot mai consistentă de venituri pentru UE, generând, în 2015, aproximativ 1 000 de miliarde EUR, adică 7 % din PIB-ul UE. Una dintre resursele proprii ale UE se bazează, de asemenea, pe TVA.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: [email protected]

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu