Dacă bănuiți că furnizorul dumneavoastră de energie nu vă respectă drepturile (ex. probleme legate de condițiile contractuale, calitatea serviciilor etc.), aveți la dispoziție mai multe căi de atac.
Puteți transmite o reclamație furnizorului de electricitate sau de gaz. Acesta trebuie să vă ofere informații privind procedura.
Ar trebui să beneficiați, astfel, de o soluționare promptă a litigiului și, după caz, de o rambursare și/sau o despăgubire.
Dacă reclamația nu este soluționată în mod satisfăcător, o puteți trimite unui organism independent, de exemplu unui mediator în domeniul energiei, pentru a soluționa litigiul în mod alternativ.
Aceste opțiuni nu vă limitează dreptul de a înainta ulterior cazul unei instanțe.
Puncte naționale de contact în domeniul energiei
În fiecare țară trebuie să existe un ghișeu unic care să vă poată furniza toate informațiile necesare privind drepturile dumneavoastră în domeniul energetic, legislația actuală și modul de soluționare efectivă a unui litigiu cu orice furnizor de gaze sau de electricitate.
Autoritățile naționale de reglementare
Drepturile pe care le aveți în calitate de consumator de energie din UE trebuie să fie prevăzute de legislația țării dumneavoastră. Pentru mai multe informații, contactați autoritatea națională de reglementare, care trebuie să asigure protecția consumatorilor în conformitate cu normele UE.
Sursa: Europa.eu