Peste 7 tone de produse neconforme retrase din rafturile hipermarketurilor din Brașov

În urma acțiunilor de control efectuate, în perioada 28.02.-01.03.2019, de echipe de comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), formate din comisari ai Corpului de control, ai Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Centru – Brașov coordonați de către Seful Corpului de Control al Președintelui ANPC și de către Directorul General al Direcției de Control și Supraveghere Piață, la 28 de operatorii economici din domeniul hypermarketuri-supermarketuri, de pe raza teritorială a județului Brașov, s-au aplicat 104 sancțiuni, din care 75 de amenzi, în valoare de 261.500 lei și 29 avertismente.
La acestea s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a neregulilor constatate, încetare a practicilor comerciale incorecte, conform Legii nr. 363/2007, remedierea, în cel mai scurt timp, a condițiilor de păstrare a produselor în spații frigorifice neconforme (uzate, necuratate etc.), oprirea de la comercializare a produselor cu deficiențe, inclusiv a celor aflate în aceste spații frigorifice, respectiv 7.605 kg de produse neconforme, precum și opriri definitive de la comercializare a produselor cu termen de valabilitate depașit ori depreciate.

Dintre abaterile sancționate menționam:

  • comercializarea preparatelor din spații frigorifice care prezentau urme de uzura, colonii de mucegai, resturi și impurități;
  • prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;
  • neinformarea consumatorilor, în zona “patiserie`, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;
  • afișarea la raft a unei țări de proveniență a produselor (legume-fructe), alta decât cea reală;

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

  • comercializarea produselor din categoria legume-fructe care aveau alt gramaj față de cel menționat de producator sau care prezentau urme de mucegai, deshidratare ori consistență moale;
  • comercializarea produselor aflate la promoție, fără a exista la raft, spre exemplificare, produsul singular;
  • comercializarea produselor care aveau inscripționate diverse campanii de reduceri sau promoționale care nu mai erau valabile;
  • nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul “produse proaspete` (vrac), fără a se putea face dovada desigilării ambalajelor din care proveneau acestea;
  • nerespectarea condițiilor de depozitare specifice produselor;
  • nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde din zona “gastro`, până la vânzare, conform legii (minimum 60 grade C);
  • legume congelate care prezentau arsuri de la înghețare și glazura de gheață peste cea menționată de producator;

Citește și:

Comisia își onorează angajamentele prevăzute în Planul de acțiune pentru economia circulară

  • neafișarea la loc vizibil a informațiilor despre produsele de patiserie;
  • informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română pentru mesaje importante pentru consumator;
  • afișarea unui preț diferit al produsului la casa de marcat, față de raft.
Menționăm că operatorii economici au manifestat disponibilitate imediata pentru a remedia neconformitățile și a-și asuma măsurile necesare îndreptării situațiilor constatate, beneficiind de consilierea ANPC pentru ca acest lucru să se întample în cel mai scurt timp, în beneficiul consumatorilor.

Îi asiguram pe cetățeni că, la fel ca până acum, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, care nu tolerează nicio abatere de la prevederile legale, va monitoriza permanent piața și se va asigura de respectarea drepturilor consumatorilor, iar operatorii economici sanctțonați se vor afla în continuare sub supravegherea comisarilor.

Sursa: ANPC

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal