Stii cine este Ombudsmanul European?

Cu ce se ocupa?

Ombudsmanul European este un organism independent si impartial care poate trage la raspundere administratia UE. Ombudsmanul investigheaza plangerile privind cazuri de administrare defectuoasa in activitatea institutiilor, organelor, oficiilor si agentiilor UE. Numai Curtea de Justitie a Uniunii Europene, in exercitarea functiilor sale jurisdictionale, nu se incadreaza in competenta Ombudsmanului. Ombudsmanul poate constata un caz de administrare defectuoasa daca o institutie nu respecta drepturile fundamentale, normele sau principiile de drept sau principiile bunei administrari.

Administrarea defectuoasa include, de exemplu, nereguli administrative, incorectitudine, discriminare, abuz de putere, lipsa de raspuns, refuzul furnizarii de informatii si intarziere nejustificata. Orice cetatean sau rezident al UE sau intreprindere, asociatie sau alt organism cu sediul social in UE poate inainta o plangere. Nu este necesar sa fiti afectat personal de cazul de administrare defectuoasa pentru a inainta o plangere. Va rugam sa retineti ca Ombudsmanul European poate trata doar plangerile privind administratia UE si nu si pe cele impotriva administratiilor nationale, regionale sau locale, nici chiar in cazurile in care plangerile se refera la chestiuni privind UE.

Cand si cum puteti inainta o plangere?

Trebuie sa inaintati plangerea:

– in termen de doi ani de la data la care ati luat cunostinta de faptele pe care se bazeaza plangerea dumneavoastra;

– dupa ce ati contactat mai intai institutia UE in cauza pentru a incerca sa solutionati problema;

– in scris, inclusiv prin intermediul formularului de plangere online disponibil pe site-ul internet al Ombudsmanului European. Formularul poate fi trimis pe cale electronica sau poate fi imprimat si expediat prin posta. Acesta este disponibil la cerere si in format tiparit de la oficiul Ombudsmanului European. Puteti inainta plangerea in oricare dintre cele 23 de limbi oficiale ale UE.

Sursa: www.ombudsman.europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal