Legislația europeană privind garanția și returnarea produselor

În baza actualei legislații UE, în cazul în care produsul cumpărat este defectuos sau nu corespunde descrierii realizate de comerciant, vânzătorul trebuie să înlocuiască produsul, să repare defectul, să reduca prețul sau să returneze banii cumpărătorului.

Citește și:

Este sucul de fructe mai sănătos decât băutura carbogazoasă?

Se consideră că produsele sunt în conformitate cu acțiunea de vânzare-cumpărare dacă:

  • corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași calități ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model
  • corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta
  • corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip
  • fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta

Citește și:

Actualizarea situației privind evoluția Pestei Porcine Africane

Consumatorul poate solicita o reducere a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:

  • dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului
  • dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă
  • dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie

În baza legislatiei UE, consumatorul are dreptul la o garanție de 2 ani.

Citește și:

Avantajele și dezavantajele cardurilor de cumpărături

Această garanție este un drept minim. Normele naționale din anumite țări din UE pot oferi protecție suplimentară.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal