În baza actualei legislații UE, în cazul în care produsul cumpărat este defectuos sau nu corespunde descrierii realizate de comerciant, vânzătorul trebuie să înlocuiască produsul, să repare defectul, să reduca prețul sau să returneze banii cumpărătorului.
Este sucul de fructe mai sănătos decât băutura carbogazoasă?
Se consideră că produsele sunt în conformitate cu acțiunea de vânzare-cumpărare dacă:
- corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași calități ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model
- corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta
- corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip
- fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta
Actualizarea situației privind evoluția Pestei Porcine Africane
Consumatorul poate solicita o reducere a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
- dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului
- dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă
- dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie
În baza legislatiei UE, consumatorul are dreptul la o garanție de 2 ani.
Avantajele și dezavantajele cardurilor de cumpărături
Această garanție este un drept minim. Normele naționale din anumite țări din UE pot oferi protecție suplimentară.
Sursa: Europa.eu
– Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel – 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro