Condiţii de intrare şi regim de şedere

Pentru cetăţenii români, posesori de pașapoarte simple sau temporare, diplomatice, de serviciu nu este necesară viza pentru o perioadă de 90 zile. Înainte de a călători în acest stat, cetăţenii români trebuie să se asigure că pașaportul este valabil cel puţin 6 luni.

Potrivit prevederilor art. 4 din Acordul încheiat între Uniunea Europeană și Republica Insulelor Marshall privind exonerarea de obligația de a deține viză de scurtă ședere: “cetățenii Uniunii Europene pot rămâne pe teritoriul Insulelor Marshall pentru o perioadă maximă de 90 de zile în cursul oricărei perioade de 180 de zile.”

Turiștii români care intenţionează să rămână pe teritoriul Insulelor Marshall pentru o perioadă mai mare de 90 zile, trebuie să se prezinte la Biroul de Imigrări al statului cu 14 zile înainte de expirarea perioadei legale de ședere.

Cetăţenii români care doresc să se deplaseze în Insulele Marshall și tranzitează Insulele Guam sau Honolulu trebuie să se afle în posesia unei vize pentru S.U.A.

Posesorii de pașapoarte simple și temporare trebuie să deţină viză de S.U.A. tip C-1 (tranzit), iar posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu trebuie să se afle în posesia unei vize de S.U.A. tip C-3 (oficială de tranzit).

Procedura de obţinere și documentele necesare se găsesc pe site-ul Ambasadei SUA în Republica Filipine. Nu va avea loc niciun interviu în acest sens, însă se solicită urmarea procedurilor / pașilor de pe site-ul misiunii diplomatice.

Înainte de a fi depus/trimis dosarul cu documentele pentru solicitarea extinderii șederii, cetăţenii trebuie să contacteze Biroul de Imigrări la adresa rmiimmig@ntamar.net.

Dosarul care trebuie depus în vederea prelungirii șederii in Insulele Marshall trebuie să conţină următoarele documente:

  • formularul de viză completat;
  • 2 fotografii recente tip pașaport;
  • pașaport valabil cel puţin 6 luni;
  • scrisoare din partea aplicantului în care să se menţioneze motivul și durata vizitei;
  • biletul avion extins;
  • cazier judiciar – datat cu cel puţin 3 luni în urmă;
  • asigurare medicală – trebuie să se menţioneze că solicitantul nu este infestat cu virusul HIV și TBC –  analizele trebuie să indice rezultatele pentru ultimele 3 luni înainte de aplicare;
  • chitanţa cu plata taxei.

Dosarul se depune fie la:

The Director, Immigration Division, 5th floor, Mako Building, Majuro, Marshall Islands

sau se trimite la adresa:

The Director, PO Box 890, Majuro, Republic of the Marshall Islands, 96960.

Ameninţări teroriste

Nivelul de terorism este scăzut, dar trebuie avut în vedere riscul global de atacuri teroriste, care ar putea apărea în locuri publice, inclusiv în cele frecventate de expatriați și de străini.

Există o amenințare sporită de atac terorist la nivel mondial împotriva intereselor europene și a cetățenilor europeni, din grupuri sau indivizi motivați de conflictul din Irak și Siria.

Trebuie acordată o atenţie sporită în această perioadă.

Siguranţă și criminalitate

În Insulele Marshall, pedeapsa cu moartea a fost abolită în anul 1986 prin Constituţie.

Există sancțiuni severe pentru toate infracțiunile legate de droguri.

Relațiile între persoanele de același sex sunt interzise în multe țări din Pacific, iar semnele de afecțiune între partenerii de același sex pot ofensa populația locală.

  • Criminalitate

În Insulele Marshall, este un nivel scăzut de criminalitate. Cu toate acestea, au fost raportate cazuri de infracțiuni minore, inclusiv spargeri și furturi non-violente. Luați-vă măsuri de precauție pentru a vă proteja bunurile.

  • Siguranţa pe mare

Pe mare trebuie purtat echipament de siguranță corespunzător înainte de a vă angaja în sporturi nautice și să luaţi în consideraţie sfaturile locale privind siguranța pe apă în orice moment.

  • Dezastre naturale

Insulele Marshall sunt predispuse la dezastre naturale, cum ar fi: uragane, cicloane, inundații și secete severe. Deși acestea sunt cazuri rare, este indicat să monitorizaţi cu atenţie actualizările meteo locale și internaționale de la Organizația Meteorologică Mondială (World Meteorological Organisation) și să respectați toate instrucțiunile emise de autoritățile locale.

Sistemul medical

Au existat cazuri de febră dengue înregistrate în Insulele Marshall.

Facilitățile medicale sunt, în general, adecvate pentru proceduri medicale de rutină în Insulele Marshall. Pentru probleme mai grave sau complicate, pot fi necesare evacuările medicale la Honolulu. Asigurați-vă că aveți asigurare de sănătate și de călătorie corespunzătoare și fonduri accesibile pentru a acoperi costurile pentru orice tratament medical în străinătate și repatriere. Dacă aveți nevoie de asistență medicală de urgență în timpul călătoriei, sunaţi la nr. 6254142 și solicitaţi o ambulanţă. Trebuie să contactați compania dvs de asigurare/asistenţă medicală imediat dacă se face referire la o unitate medicală pentru tratament.

Condiţii privind traficul auto

Condițiile de drum diferă în mod semnificativ de cele din Statele Unite. Informațiile de mai jos sunt doar ca referință generală și nu pot fi complet corecte într-o anumită locație sau circumstanță.

Taxiurile sunt ieftine si disponibile pe scară largă. Insula Majuro are un singur drum principal și nu există adrese la străzi sau numere la case. Drumul este asfaltat, dar există puține semne de circulație și nu există semafoare. În timp ce conduceți, ar trebui să fiţi atenţi la copii și la animalele de pe străzi. Conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice, în special la sfârșit de săptămână, este ceva obișnuit, așadar conduceți preventiv. Plimbările pe lângă străzi pot fi periculoase, din cauza lipsei iluminatului stradal, a lipsei de trotuare și a conducătorilor aflați sub influența băuturilor alcoolice. Pe insulele exterioare, nu există transport pentru deplasare pe cele două insule cu spitale (Majuro și Kwajalein).

Vehiculele circulă încet, rareori cu o viteză mai mare de 25 de mile/h (40 km/h).

Din cauza sistemului slab de iluminare al străzilor, vizibilitatea este redusă, iar conducerea pe timpul nopţii necesită prudență sporită.

Permisul de conducere

Permisul de conducere românesc este valabil pentru 30 de zile, după această perioadă este necesară obţinerea unui permis de conducere local.

Utilizarea cărţilor de credit

Moneda oficială în Insulele Marshall este dolarul american (USD).

Cărţile de credit sunt acceptate la câteva unități. Întrebați înainte de a folosi cecurile de călătorie.

Pasagerii plătesc la plecare, la aeroport, o taxă de 20 USD (exclus personalul diplomatic).

Reglementări vamale

Import gratuit pentru:

  • 600 țigări sau 454 g de trabucuri sau tutun.
  • pentru persoanele în vârstă de 21 de ani sau mai în vârstă: 2 litri de băuturi alcoolice.

Regimul animalelor de companie

Importul de câini și pisici este permis. Cu toate acestea, există o perioadă de carantină pentru minim de 120 de zile. Animalele trebuie să aibă un certificat de sănătate, atât pentru tranzitarea în Honolulu, cât și pentru intrarea în Insulele Marshall.

Rabia nu este prezentă în Insulele Marshall. Prin urmare, trebuie să fie urmate reglementări stricte. În cazul în care animalele de companie sunt trimise neînsoțite, toate companiile aeriene sunt obligate să livreze câinii și pisicile spre facilitare la Airport Animal Quarantine Holding Facility, până la continuarea zborului lor în Insulele Marshall. Cu toate acestea, în cazul în care întârzierea zborului este de peste 24 de ore (aproximativ), animale de companie vor fi transportate spre facilitare la Animal Quarantine Branch Aiea, Hawaii, unde vor rămâne până la zborul programat. (În cazul în care animalul trebuie să fie transportat spre facilitare la Aiea, se plătește o taxă adiţională de înregistrare /animal, în cuantum de 35 dolari SUA pentru acest serviciu; această taxă nu se poate plăti cu carte de credit sau numerar. Un CEC vizat trebuie să fie trimis înainte de îmbarcare. Dacă animalele de companie vor fi reținute în Hawaii, este indicat să contactaţi Animal Quarantine Branch la numărul de telefon: (808) 483-7145 sau prin fax, la numărul (808) 4837161. Insulele Marshall nu au cuști sau servicii veterinare.

Următoarele cerințe trebuie să fie respectate în importul animalelor de companie în țară:

Permisul trebuie să fie obținut de la Ministerul Agriculturii, Secția Carantină, care costa 10 $, fiind valabil pentru o singură îmbarcare. O copie trebuie să însoțească transportul și să fie predată unui ofițer de serviciu de carantină la sosirea în Insulele Marshall. Importul de animale în Insulele Marshall necesită prezentarea unui certificat internațional de sănătate, care să ateste că animalele:

  • au fost examinate în termen de 48 de ore înainte de expediere, să ateste că acestea sunt sănătoase și că nu arată nici un semn de vreo boală infecțioasă;
  • au fost vaccinate în mod eficient împotriva Morvei (cunoscută popular sub denumirea de răpciugă), hepatitei și canine Parvovirus cu cel puțin 1 lună și nu mai mult de 3 luni înainte de îmbarcare;
  • au fost tratate eficient împotriva echinococcosis hydatidosis (echinococoză hidatidoză) și a viermilor, în termen de 3 zile înainte de îmbarcare;
  • au fost tratate eficient împotriva Ectoparaziţilor, în termen de 3 zile înainte de îmbarcare;
  • nu au arătat niciun semn clinic de rabie în ziua îmbarcării și au fost oprite de la naștere timp de 6 luni înainte de îmbarcare în țara exportatoare unde nu a fost raportat oficial niciun caz de rabie pe parcursul celor 2 ani înainte de importul animalelor în cauză;
  • au fost vaccinate împotriva rabiei cu mai mult de 30 de zile înainte de intrarea în Insulele Marshall;
  • pentru animalele care provin dintr-o țară în care au fost raportate cazuri de rabie sau în cazul în care vaccinarea împotriva rabiei este practicată în mod obișnuit, aceste animale trebuie să fie închise pentru o perioadă de minimum 120 de zile într-o unitate de carantină autorizată într-o zonă-rabie înainte de intrarea în stat;
  • trebuie să îndeplinească cerințele din statul Hawaii sau teritoriul Guam.

La sosirea în Insulele Marshall, animalele importate sunt imediat luate sub controlul unui ofițer de carantină la sediul de carantină, unde vor rămâne până la eliberare.

Animalele importate care nu sunt în conformitate cu cerințele de autorizare pot fi reexportate la sosire.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal