Cu ocazia lunii dedicate drepturilor și protecției consumatorilor, InfoCons lansează „Programul Național de Protectia Consumatorilor de Servicii și Produse Medicale”.
Protecția Consumatorilor de servicii și produse medicale este o problematică de interes general, mai ales în contextul gradului scăzut de conștientizare, informare și educare în rândul consumatorilor in acest domeniu.
Programul Național de Protecția Consumatorilor de Servicii și Produse Medicale inițiat de InfoCons are drept fundament câțiva piloni importanți: informarea, educarea, protecția, prevenția și consilierea consumatorilor de servicii și produse medicale
Citește și: Crenvursti de pui – ce conțin?! Alertă InfoCons
Obiectivele Programului Național de Protecția Consumatorilor de Servicii și Produse Medicale sunt:
- Educarea și informarea consumatorilor de servicii și produse medicale prin punerea la dispoziția acestora a informațiilo corecte, complete și transparente într-un limbaj uzual, dar a drepturilor si obligatiilor pe care acestia le au.
- Monitorizarea pietei prin realizarea de studii si teste comparative pentru creșterea gradului de informare a consumatorilor și a credibilității asupra produselor și serviciilor ce se regăsesc în piață;
- Programul Național pentru Protecția Consumatorilor „Marca Încrederii” – pentru produsele și serviciile medicale ce îndeplinesc criteriile Programului.
- Înființarea Centrului de Soluționare Alternativă a Disputelor în domeniul produselor și serviciilor medicale la standardele Uniunii Europene;
- Asigurarea serviciului de consiliere si consultanță în domeniul produselor și serviciilor medicale
- Punerea la dispoziția consumatorilor a numărului de telefondedicat protectiei consumatorilor 021 9615 (telefon cu tarif normal in reteaua mobila Telekom) pentru obținerea de informații utile .
Citeste si: Sucuri: Cu sau din ceai?! Cu sau fără fructe?! Dar cu E-uri și zahăr!
„Pe tot parcursul lunii martie, sărbătorim Protectia Consumatorilor la nivel mondial, dar cred ca ar trebui sa sărbătorim zilnic, printr-o protecție sporita a noastră, a fiecăruia, si să luăm o9atitudine de câte ori vedem că drepturile noastre nu ne sunt respectate.”
Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons
Preluări Media:
Evenimentul Zilei:
- https://evz.ro/proiect-national-pentru-a-veni-in-sprijinul-consumatorilor-ce-tip-de-servicii-vor-fi-monitorizate.html/amp
EstNews:
- https://evz.ro/proiect-national-pentru-a-veni-in-sprijinul-consumatorilor-ce-tip-de-servicii-vor-fi-monitorizate.html/amp