Atenție la Cadourile de la Moș Crăciun să nu fie în Alerte de neconformitate . Știi că ai garanție ?! Aplicația InfoCons te ajută să alegi

Perioada sărbătorilor de Crăciun a sosit , iar consumatorii au fost în febra achizițiilor de cadouri atât pentru cei mici , cât și pentru cei mari .

În acest context , InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu sfaturi esențiale legate de achizițiile în siguranță a cadourilor de Moș Crăciun .

Pentru a fi la curent cu toate alertele emise de Uniunea Europeană , InfoCons pune la dispoziție consumatorilor Aplicația Europeană Gratuită InfoCons . Prin descărcarea aplicației de pe App Store Google Play sau App Gallery , consumatorii au acces direct și transparent la alertele pentru produsele nealimentare, actualizate zilnic și însoțite de diverse detalii .

În special , în această perioadă de Crăciun cadourile achiziționate pot fi verificate prin scanarea codului de bare și verificarea produsului dacă a făcut sau face obiectul unei alerte .

Totodată , InfoCons le oferă consumatorilor informații legate de dreptul la garanție și dreptul de returnare .

 

Dreptul la Garanții

În baza legislației UE, dacă produsele pe care le-ați achiziționat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii , comerciantul trebuie să le repare , să le înlocuiască fără costuri adiționale , să le reducă prețul sau să vă restituie total suma plătită .

 

Garanția gratuită de 2 ani pentru toate produsele

Aveți întotdeauna dreptul la garanția minimă, gratuită, de 2 ani, indiferent dacă achiziționați produsele on-line, de la magazin sau prin poștă.

Această garanție de 2 ani este un drept minim. Totuși, normele naționale din țara dumneavoastră vă pot oferi protecție suplimentară.

De regulă, veți putea solicita o rambursare parțială sau integrală numai în cazul în care repararea ori înlocuirea nu este posibilă.

S-ar putea să nu aveți dreptul de a solicita despăgubiri pentru un defect minor, cum ar fi o zgârietură pe ambalajul unui CD.

 

Garanția suplimentară (garanția comercială)

Magazinele sau producătorii vă pot oferi adesea o garanție comercială suplimentară, care este uneori inclusă în prețul de vânzare, iar alteori poate fi cumpărată separat.

Această garanție vă poate oferi un plus de protecție, dar nu poate înlocui sau reduce garanția minimă de 2 ani la care aveți întotdeauna dreptul, în baza legislației UE.

În mod similar, dacă un magazin vă oferă un produs nou, la un preț mai mic, fără garanție, aceasta înseamnă doar că nu beneficiați de protecție adițională. Aveți însă întotdeauna dreptul la garanția gratuită de 2 ani, dacă produsul se dovedește a fi defect sau neconform cu descrierea.

Dreptul de returnare

În U.E. aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

– bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate

– produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)

– produse fabricate la comandă au personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)

– înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire

– conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea

– bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți

– contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Sorin Mierlea , Președintele InfoCons oferă câteva sfaturi despre achizișia cadourilor , dreptul de returnare sau dreptul la garanție .

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și