Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor ( ANPC ) a anunţat că a amânat pentru martie 2023 termenul până la care restaurantele trebuie să ofere informaţii detaliate în meniuri . Iniţial , decizia urma să intre în vigoare în la sfârșitul lunii decembrie .
Citește și : Un pas important pentru siguranța cetățeanului consumator ! Restaurantele trebuie să afișeze ingredientele , declarația nutrițională și aditivii pentru preparate
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis printr-un comunicat de presă , că în urma consultărilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa cu privire la termenul de aplicare a prevederilor Ordinului Preşedintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 201 / 2022 , conducerea instituţiei a decis amânarea acestuia pentru 15 martie 2023 .
Citește și : InfoCons Organizație de Protecția Consumatorului : În gheata de Mos Nicolae pot ajunge până la 18 aditivi alimentari și 75,4 grame de zahăr
„Prevederile actului administrativ se referă la completarea listelor meniu din restaurante sau locaţii de alimentaţie publică, precum şi adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate. Decizia de amânare a termenului de afişare a acestor informaţii în listele meniu fizice sau virtuale a fost luată pentru a da timpul necesar operatorilor economici să pregătească elementele corecţiilor de informare , prevăzute în Ordin cu atenţie şi rigurozitate “, a transmis Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor .
Citește și : Marca Increderii simbol al increderii consumatorului – www.marca-increderii.ro – Programul National desfasurat sub egida InfoCons Organizație de Protecția Consumatorului de Certificare a produselor si / sau serviciilor Prima Companie romanesca de mobila si decoratiuni a obtinut Marca Increderii
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a precizat că , în perioada următoare , vor fi concepute îndrumări practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu , care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din specilişti Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor şi reprezentanţi ai structurilor asociative din HoReCa , acestea fiind necesare operatorilor economici , pentru ca adăugirile de informaţii din listele meniu , conform prevederilor actului administrative , să fie realizate într-un mod unitar , profesionist şi clar , până la termenul stabilit .
Citește și : Ai grijă ce semnezi! Dicționarul cu termeni din asigurări disponibil în Aplicația InfoCons!
“Ordinul nr. 201 / 2022 al Preşedintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor conţine elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor , considerate de specialiştii instituţiei a fi deosebit de importante , în beneficiul consumatorilor căci , dacă , în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169 / 2011 , există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale , tot aşa este normal să se regăsească acelaşi tip de informaţii care să descrie un preparat culinar servit într-o locaţie de alimentaţie publică . În acest fel , consumatorii pot lua decizia în cunoştinţă de cauză , atunci când aleg , într-o astfel de unitate, un produs sau altul”, a menţionat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor .