Asociația InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor membra cu drepturi depline in Consumers International, CP 83, OP 53, Bucuresti, Sector 4, cod postal 040253 tel.: 021-319.32.66; 031-402.26.32, fax: 031.101.25.15, C.I.F. 15535584, Certificat de inscriere in R.A.F. nr. 21/2003, Cont bancar RO68 RZBR 0000 0600 0708 8608 deschis la Raiffeisen bank SMB, este o organizatie neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Asociația InfoCons – Asociatie de Consumatori a fost infiintata in anul 2003 pentru a veni in intampinarea nevoilor consumatorilor din Romania. Pana in prezent a desfasurat si desfasoara o activitate neintrerupta, bucurandu-se de recunoastere nationala si internationala, fiind membra in diferite organizatii, comisii consultative ale autoritatilor, grupuri de lucru, partenera in programe nationale si internationale.

Dintre activitatile Asociației InfoCons – Organizatie pentru Protectia Consumatorilor, mentionam:

  • Infiintarea de Centre de Informare si Consultanta ale Consumatorilor in toate judetele tarii si desfasurarea de activitati continue in domeniul educarii si informarii consumatorilor.
  • Implicarea activa in lupta impotriva contrafacerilor
  • Membru Fondator al primei Federatii a Organizatiilor de Protectia Consumatorilor din Romania.
  • Acreditarea pe langa Parlamentul Romaniei – Camera Deputatilor pentru participare la lucrarile Comisiilor de specialitate.
  • Infiintarea primului curs postuniversitar de master in domeniul protectiei consumatorilor in parteneriat cu Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala – Universitatea Bucuresti.
  • Initierea introducerii in curricula de invatamant preunuversitar a disciplinei protectia consumatorilor.
  • Desfasurarea mai multor campanii de informare-educare in domenii de prima necesitate in perioada de preaderare a Romaniei la UE, campanii desfasurate atat prin difuzarea de clipuri la majoritatea posturilor de televiziune si de radio cu acoperire nationala, cat si prin diseminarea de informatii tiparite si organizarea de evenimente la nivel national, regional sau zonal.
  • A reusit sa adune organizatii si institutii nationale si internationale sub egida conceptului “Protectia Consumatorilor – o9atitudine!”.
  • Sprijinirea editarii de lucrari de specialitate.

Obiectivele organizației

De a proteja drepturile si interesele legitime ale consumatorilor; de a constientiza consumatorii asupra drepturilor pe care le au, de a dezvolta programe si proiecte in scopul realizarii acestor obiective. Scopurile specifice ale programelor sunt de a proteja consumatorii impotriva riscului de a achizitiona si folosi produse de calitate indoielnica, de a informa consumatorii  despre produsele care le-ar putea pune in pericol sanatatea, de a incuraja consumatorii sa aiba dreptul de a alege, de a incuraja competitia loiala, de a rezolva sesizarile consumatorilor.

Principalele atributii ale Asociației InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor sunt:

  • sa participe, cu rol consultativ, la elaborarea strategiilor si programelor nationale privind protectia consumatorilor;
  • sa monitorizeze implementarea legislatiei si sa contribuie la actualizarea acesteia;
  • sa sprijine structurarea pe orizontala si pe verticala a consumatorilor in organizatii neguvernamentale, care sa le apere si sa le reprezinte interesele;
  • sa infiinteze centre locale de informare, consiliere si educare a consumatorilor;
  • sa organizeze centre de informare pentru membrii asociatiilor de consumatori;
  • sa realizeze studii, cercetari, teste comparative.

Pentru realizarea scopului si misiunii sale Asociația InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor a dezvoltat relatii de colaborare si parteneriat cu Organizatii similare din Statele Membre ale U.E. si cu alte Organizatii si Institutii din diferite domenii:

Organizatii internationale: Grupuri de Lucru din care Asociația InfoCons – Organizatie pentru Protecția Consumatorilor face parte:
  • Grupul de Lucru pe Probleme de Proprietate Intelectuala, din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
  • Consiliul Consultativ al A.N.R.E.
  • Consiliul Consultativ pentru Protectia Consumatorilor organizat in cadrul A.N.P.C. 
  • Consiliul de Export al Romaniei, din cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri;
  • Consiliul de Acordare a Etichetei U.E Ecologice, din cadrul Ministerului Mediului si Padurilor;
  • Consiliul Consultativ ANCOM – Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii;
  • Consiliul Naţional pentru Competitivitate – CoNaCo – elaborarea Strategiei Nationale de Competitivitate Romania 2020;
  • Grupul de Lucru privind Legea Asigurarilor de Sanatate.
  • Membri ai Asociatiei de Standardizare din Romania – ASRO – Organism national de standardizare

Avem convingerea ca, prin activitatile sale, Asociația InfoCons – Organizatie de Protectia Consumatorilor a contribuit si va contribui la cresterea gradului de protectie a consumatorilor din Romania.


Resurse recomandate