Așa cum bine știm, consumatorul este punctul central al unei economii competitive și este dificil să ne imaginăm o protecție reală a cumpărătorului într-o economie în care nu există concurență.
Este adevărat, concurența se manifestă între companii, dar are efect direct asupra consumatorilor, deoarece are ca scop crearea și menținerea avantajelor unui sistem de piață liberă, respectiv asigurarea consumatorilor o ofertă mai variată de produse și servicii şi, în același timp, conduce la reducerea prețurilor și creșterea calității.
Când concurența și politicile privind protecția consumatorilor funcționează bine, piețele oferă mai multă inovație; iar inovația înseamnă o gamă de produse mai variată și o productivitate mai mare.
De aceea, este foarte important să existe instituții puternice care, împreună să colaboreze cu societatea civilă, cu asociațiile consumatorilor, să contribuie la implementarea și promovarea normelor din aceste domenii, astfel încât clienții finalii să fie ”câștigători”.
Pentru acest țel, vom coopera încă 20 de ani, informând consumatorii români și asigurând respectarea principiilor liberei concurenţe.