Cafea gata preparată – doar 4,76 % dintre produse au cafea ca prim ingredient și conțin până la 5 aditivi

InfoCons a realizat un studiu pe baza produselor tip cafea gata preparată , ce se regăsesc pe piața din România .

Eșantionul analizat este alcătuit din 42 produse , având drept producători / distribuitori :

  • Albalact S.A. ;
  • Coffee Trade Support and Distribution SRL ;
  • Danone PDPA S.R.L ;
  • SC HELL ENERGY SRL ;
  • Kaufland Romania SCS ;
  • SC Meggle Romania SRL ;
  • Muller Dairy RO SRL ;
  • Rauch Romania ;
  • Sole Mizo Romania SRL .

Brandurile sub care sunt comercializate produsele sunt următoarele :

  • Alpro ;
  • HELL ;
  • K – to go ;
  • K – Classic ;
  • Meggle ;
  • Mizo ;
  • Muller ;
  • Nescafe ;
  • Rauch ;
  • Starbucks ;
  • Zuzu ;
  • 5 to go .

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat:

  • Din punct de vedere al ingredientului principal :
    • 85 % din produse au în compoziție ca prim ingredient lapte ;
    • 76 % din produse au în compoziție ca prim ingredient cafea ;
    • 38 % din produse au în compoziție ca prim ingredient apă .

 Citește și : Problemele de sustenabilitate asociate industriei cafelei

 

  • Din punct de vedere al procentajului de grăsime al laptelui  :

46 % dintre produsele ce conțin lapte ( pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial ) specifică procentajul de grăsime al acestuia regăsit în produs (pentru produsele care menționează procentajul de grăsime al laptelui) :

    • 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3,3 % grăsime ;
    • 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3 % grăsime ;
    • 26,66 % dintre produsele studiate au în compoziție 2 % grăsime ;
    • 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,8 % grăsime ;
    • 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,5 % grăsime ;
    • 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,1 % grăsime ;
    • 33,33 % dintre produsele studiate au în compoziție 1 % grăsime .

 

  • Din punct de vedere al conținutului de lapte (cantitatea procentuală) :
  • 73.80 % dintre produse menționează cantitatea de lapte , fie el lapte de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial (procentuală) conținută de produs , situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează procentajul de lapte) :

 

  • 92,85% dintre produsele analizate menționează tipul de lapte , iar situația este următoarea :
    •     2,56 % dintre produse au în compoziție Lapte degresat parțial ;
    •    10,25 % dintre produse au în compoziție Lapte integral ;
    •    12,82 % dintre produse au în compoziție Lapte pasteurizat ;
    •    15,38 % dintre produse au în compoziție Lapte semi-degresat ;
    •     23,07 % dintre produse au în compoziție Lapte de vacă ;
    •    35,89 % dintre produse nu menționează tipul , folosind doar cuvântul „lapte” .

 

  • Din punct de vedere al tipului de cafea :
    • 50 % dintre produse specifică tipul de cafea conținut de produs, situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează tipul de cafea folosit):
    • 42,85 % dintre produse au folosit cafea Starbucks Arabica ;
    • 23,8 % dintre produse au folosit cafea Arabica ;
    • 4,76 % dintre produse au folosit cafea Starbucks Arabica-Robusta ;
    • 23,8 % dintre produse au folosit cafea instant ;
    • 4,76 % dintre produse au folosit cafea prăjită și măcinată .

Citește și : Ce este cafeaua decofeinizata si care este impactul acesteia asupra sănătății?

 

 

  •  Pentru cafea , 36,58 % dintre produse menționează doar procentajul de extract de cafea , valorile fiind următoarele :
  • Pentru cafea , 12,19 % dintre produse menționează doar procentajul de cafea instant , valorile fiind sub 1% la respectivele produse .

 

 

Pentru a consulta situația privind numericul de aditivi raportat la fiecare produs , click AICI !

        

  • Din punct de vedere al produselor ce conțin aditivi alimentari regăsiți frecvent situația se prezintă astfel :

 

Pentru a consulta situația privind numericul de aditivi raportat la fiecare produs , click AICI .

Citește și : Știai că o ceașcă de cafea pe zi stimulează energia și concentrarea creierului?

 

Observație ! Toate produsele analizate conțin arome , însă în majoritatea cazurilor nu este menționat tipul aromelor .

 

Cantitatea de zaharuri , raportată la 100 g de produs , este cuprinsă între 3,5 g  și 11,5 g  !

În ceea ce privește cantitatea de zaharuri raportată la cantitatea totală a produsului , valorile sunt cuprinse între 8 g și 43 g  !

Click AICI pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de zaharuri .

 

Toate produsele studiate au avut menționat pe etichetă concentrația nutrițională în cantități raportate la 100 g de produs :

Pentru a vizualiza tabelul final cu valoarea energetică a produselor analizate , click AICI .

Pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de glucide a produselor analizate , click AICI .

Pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de proteine a produselor analizate , click AICI .

Pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de sare a produselor analizate , click AICI .

 

Fiecare dintre cantitățile produselor studiate sunt cuprinse între 135 g și 300 g .

 

Cu ajutorul Aplicației Europene InfoCons , consumatorii pot scana etichetele produselor tip cafea gata preparară pentru a afla instant : ingredientele, valorile nutriționale, numericul de aditivi alimentari, cantitatea de zahăr, etc.

De asemenea, cu ajutorul calculatorului integrat în Aplicația Europeană InfoCons , consumatorii își pot seta cantitatea de produse pe care urmează să o consume , iar aplicația InfoCons le va dezvălui  cantitatea de zahăr și caloriile regăsite în cantitatea de produs selectată .

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea  Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal