Drepturile și obligațiile consumatorilor

  1. Drepturile consumatorului de energie electrică și gaze naturale:
    a) dreptul de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale;
    b) dreptul de a consuma energie electrică și gaze naturale;
    c) dreptul de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fără plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;
    d) dreptul de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc.;
    e) dreptul de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
    f) dreptul de acces la grupurile și sistemele de măsurare;
    g) dreptul de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale;
    h) dreptul de a fi despăgubit pentru daunele provocate de către furnizor.
  2. Obligațiile consumatorului de energie electrică și gaze naturale:
    a) obligația de achita contravaloarea energiei electrice și a gazelor naturale consumate;
    b) obligația de a achita penalizări, în cazul nerespectării contractului de furnizare, sancțiunile ulterioare putând consta în sistarea temporară a furnizării ori rezilierea contractului de furnizare;
    c) obligația de a nu vinde energia electrica și gazele naturale achiziționate;
    d) obligația de a răspunde pentru daunele cauzate furnizorului;
    e) obligația de a obține toate aprobările legale prealabil efectuării oricăror modificări a instalației de utilizare a energiei electrice sau a gazelor naturale;
    f) obligația de a informa, de îndată, furnizorul la constatarea oricărei defecțiuni în funcționarea aparatului/sistemului de măsurare sau a instalației de utilizare a energiei electrice ori a gazelor naturale;
    g) obligația consumatorului de energie electrică cu o putere instalată de cel puțin 1.000 kVA de a prezenta prognoze orare de consum furnizorului cu care are relații contractuale.

Studiu realizat pentru protectia consumatorilor.

Citește și:

Câte E-uri găsim în plicurile de răceală?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal