Am cumpărat bilete pentru un eveniment care, ulterior, a fost anulat. Am dreptul la rambursare?

  • Legislația UE în domeniul protecției consumatorilor nu reglementează condițiile și consecințele anulării evenimentelor sportive și culturale.
  • Prin urmare, drepturile dumneavoastră în cazul anulării (sau amânării) unui eveniment, inclusiv în situația excepțională actuală, depind de legislația națională care reglementează contractele și de tipul și termenii contractului dumneavoastră, inclusiv de politica de anulare a organizatorului evenimentului.
  • În conformitate cu Directiva 93/13/CEE privind clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii, condițiile contractuale standard utilizate de comercianți trebuie să fie transparente și să nu limiteze în mod abuziv drepturile consumatorilor în temeiul legislației naționale aplicabile în materie contractuală sau să creeze un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile părților, în detrimentul consumatorului. Prin urmare, orice clauză care ar obliga consumatorii să suporte costul biletului pentru un eveniment la care aceștia nu pot participa – deoarece a fost anulat sau amânat din cauza epidemiei de COVID-19 – ar putea fi considerată abuzivă în temeiul Directivei 93/13/CEE privind clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii și, prin urmare, nu poate fi impusă consumatorilor.
  • La fel ca în cazul cazării la hotel, se aplică legislația națională și este posibil ca statele membre să fi adoptat norme specifice pentru situația excepțională actuală.
  • Contactați vânzătorul de bilete sau organizatorul evenimentului (veți găsi datele de contact ale acestuia pe pagina de internet pe care ați cumpărat biletul) pentru a găsi o soluție rezonabilă. Fiți pregătit să acceptați alternative (cum ar fi un bon valoric) în cazul în care rambursarea integrală și imediată nu este posibilă. Cu toate acestea, verificați condițiile de valabilitate a cuponului valoric și probabilitatea de a-l utiliza sau de a fi rambursat dacă, în final, nu îl utilizați.
  • În cazul în care nu reușiți să contactați vânzătorul de bilete/organizatorul evenimentului sau nu ajungeți la un acord privind soluțiile propuse, puteți contacta Centrul european al consumatorilor din țara în care locuiți (ECC Net), care poate oferi îndrumări suplimentare și asistență gratuită sau puteți soluționa litigiul apelând la o procedură de soluționare alternativă a litigiilor (SAL). Dacă ați cumpărat biletul online puteți recurge și la Platforma europeană de soluționare online a litigiilor (platforma SOL) pentru a vă depune plângerea în orice limbă și în orice țară din UE. În cazul în care comerciantul își dă acordul, plângerea dumneavoastră va fi transferată către un organism SAL.
  • Contactați compania care v-a emis cardul de credit `politica refuzului de plată` (chargeback).

Sursa:europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal