InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului transmite mult succes tuturor elevilor care susțin în această săptămână probele din cadrul Evaluării Naționale !
Dreptul la învățătură , prevăzut și în Constituția României , este un drept fundamentul , de care trebuie să ținem cont , însă totodată elevii trebuie să aibă în vedere și obligațiile ce le revin ! Așadar , InfoCons este alături de toți elevii și părinții acestora , punând la dispoziție numărul InfoCons Junior – 021 9615 . Folosind acest număr , elevii pot solicita consiliere și pot obține informații privind depunerea unei sesizari în domeniul protecției consumatorilor .
InfoCons vine în sprijinul elevilor și cu Aplicația Europeană Gratuită de protecția consumatorilor – InfoCons , ce este disponibilă în 33 de limbi , fiind un sprijin real oriunde în lume , facilitând comunicarea și înțelegerea informațiilor , indiferent de contextul cultural și lingvistic .
Citește și : Ghid pentru Protecția Datelor Online pentru Părinți, Copii și Profesori
Aplicația InfoCons este un sprijin pentru elevi , pregătindu-i pentru viitorul lor ca și consumatori educați și informați . Prin intermediul Aplicației Europene Gratuite de protecția consumatorului , elevii , în calitatea lor de viitori consumatori , pot accesa informații utile despre produsele agroalimentare , electronice și electrocasnice , oferindu-le posibilitatea de a face cumpărături în cunoștință de cauză și de a evita eventualele probleme , accesand sectiunea de Alerte .
Aplicația Europeană InfoCons este o resursă valoroasă pentru elevi și nu numai , punând la dispoziția tuturor consumatorilor numerele utile la nivel județean , național și international , asigurând accesul la o informație corectă în orice situație , apelând direct din Aplicație numerele de urgență și utile din secțiunea SOS .
Citește și : Interzicerea comercializării de produse pentru copii considerate nesănătoase pe o rază de 500 m în jurul școlilor
Totodată , cu prilejul acestei perioade importante pentru elevi, InfoCons oferă câteva informații despre drepturile pe care aceștia le au în calitate de tineri consumatori :
- de a fi informați complet , corect și precis , asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor , astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor , precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori ;
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor , în scopul apărării drepturilor și intereselor lor ;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate ;
- de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața , sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime ;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare ;
- se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare ;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege .
Citește și : Mâncarea preparată în casă vs. Mâncarea la borcănaș . Pe care o alegem pentru copilul nostru ?
Dedicarea și eforturile depuse în această perioadă de examene să vă aducă rezultatele dorite !
Vă încurajăm să adoptați o9atitudine și să fiți mândri de realizările voastre !
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro