Vă mulţumesc pentru ocazia de a adresa câteva cuvinte membrilor asociaţiei dumneavoastră, dar şi beneficiarilor campaniilor pe care le derulaţi.
Acum 50 de ani, protecţia consumatorilor a devenit o problematică de interes public la nivel internaţional. Mă bucur să constat că există acelaşi interes şi în România, iar existenţa unor organizaţii independente preocupate de drepturile consumatorilor, alături de cele guvernamentale, aduce un surplus foarte necesar în acest domeniu.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, sub diferitele sale forme de funcţionare, a demarat în ultimii ani diferite parteneriate de colaborare pentru îmbunătăţirea serviciilor turistice, unul dintre ele fiind axat tocmai pe protejarea consumatorilor împotriva riscului achiziţionării de servicii turistice care ar putea să le afecteze viaţa, sănătatea, interesele economice sau de altă natură.
Aşa cum bine sintetizează sloganul asociaţiei, cea mai sigură cale de îmbunătăţire a statutului consumatorului în România este o nouă atitudine. Salutăm modul în care cultivaţi o nouă atitudine atât din partea furnizorilor şi prestatorilor de produse/lucrări/servicii, cât şi din partea celor care beneficiază de ele. Dacă prima categorie trebuie îndrumată spre o mai sinceră preocupare pentru consumatori, aceştia, la rândul lor, pot avea multe de câştigat dintr-o mai mare disponibilitate de a se informa cu privire la drepturile lor.
Îmi exprim încrederea ca, an de an, prin eforturi comune de informare, să putem celebra un mediu în care consumatorul este din ce în ce mai respectat, mai activ şi mai conştient de drepturile sale.
Cristian PETRESCU,
Ministrul dezvoltării regionale şi turismului 2012