Emil Iana , Director , Administrația Cimitirelor și Crematoriilor Umane București – 21 de ani InfoCons Protecția Consumatorului

,,Începutul este jumătatea întregului,, rostea Pitagora cu înțelepciune un dicton care astăzi mă duce cu gândul la dumneavoastră. Vă felicit pentru cei 21 de ani de activitate asiduă în sprijinul cetățeanului și respectării drepturilor acestuia, o fereastră mare de timp, în care pot afirma cu tărie că ați reușit să obțineți si cealaltă jumătate a întregului. Dedicarea și perseverența cu care ați urmărit interesele cetățenilor de-a lungul timpului sunt exemple vii ale beneficiilor implicării entităților non-guvernamentale în asanarea practicilor atât din mediul privat cât și din cel public. Curajul cu care ați abordat o largă paletă de activități în ceea ce privește armonizarea relațiilor între entități si cetățeni este una admirabilă, fiind binecunoscută implicarea dumneavoastră în domenii care se întind de la bunuri de larg consum și până la activități funerare ca în cazul nostru.

Domeniul în care îmi desfășor activitatea este unul complex, fiind locul în care aparatul birocratic se întâlnește cu cetățeanul în unul dintre cele mai sensibile momente ale vieții sale. Exact ca și în cazul instituțiilor educaționale și sanitare pe lângă o predictibilitate a procedurilor este nevoie și de un grad ridicat de compasiune și empatie. Pe lângă activitățile administrative recurente, provocările din domeniul nostru sunt variate, păstrarea în condiții bune a unui patrimoniu istoric inestimabil cât și activitățile culturale fiind doar câteva exemple care pot fi aduse în discuție. În acest context complex piatra de temelie a funcționării nu doar a instituției noastre ci a oricărei entități, fie publică sau privată, este buna relaționare și comunicare optimă cu cetățeanul. Deși pot spune că formăm un colectiv omogen și profesionist trebuie să recunosc că nu am fi reușit de unii singuri. În toate demersurile noastre privind informarea corectă și clară a cetățenilor InfoCons a fost un sprijin atât logistic cât și în ceea ce privește know-how-ul legat de gestionarea acestei relații. Parteneriatul care stă la baza colaborării noastre este dovada vie a unei bune colaborări între instituțiile statului și societatea civilă, o asociere atât de firească într-un context democratic. Am învățat de la dumneavoastră lucruri care ne-au făcut să ne apropiem de cetățeni, iar cetățenii au cules în urma parteneriatului nostru informații mai clare și mai concise.

,,Sfârșitul nu-i aici,, spune un celebru șlagăr al cărui mesaj vreau să îl folosesc în incheierea acestui text. Sunteți alături de cetățeni de 21 ani, și deși cu toții suntem de acord că e o perioadă mai mult decât respectabilă, eu îl consider abia începutul, fiind obligația dumneavoastră să fiți si pe mai departe același organism viu în slujba cetățenilor și în subsidiar partenerul pe care îl prețuim. În mine și în noi ca instituție veți găsi un partener loial aceluiași crez comun – buna relaționare cu cetățeanul și respectarea drepturilor acestuia.

 

Emil Iana – Director

Administraţia Cimitirelor şi Crematoriilor Umane

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal