De 19 ani, InfoCons se implică activ prin desfășurarea de activități, programe, proiecte și campanii în domeniul educației! Cu ocazia Zilei Mondiale a Educației celebrată astăzi, 5 octombrie, InfoCons pune la dispoziția tuturor cadrelor didactice, cu titlu gratuit, Cursul Vocational în Domeniul Protectiei Consumatorilor.
Programul Național de Specializare a Cadrelor didactice în domeniul Protecției Consumatorilor oferă posibilitatea cadrelor didactice care absolvă cursul de a primi un Certificat de Atestare, securizat cu holograma de securitate si securizare ProQ din cadrul Programului National Anticontrafacere.
Citește și:Mesajul Mișcării de Protectia Consumatorilor pentru începutul de an școlar!
Cadrele didactice care doresc să se înroleze în Programului Național de Specializare a Cadrelor Didactice în domeniul Protecției Consumatorilor o pot face trimițând o solicitare pe adresa de mail: curs@infocons.ro cu datele de contact (nume, prenume, unitate de învățământ, funcție, număr de telefon, adresa de mail), urmând să primească prin intermediul poștei electronice informațiile necesare pentru urmarea cursului.
Totodată, cu prilejul Zilei Mondiale a Educației, InfoCons este alături de viitorii consumatori prin implicarea directă a acestora în a-și cunoaște drepturile în calitatea lor de consumatori europeni.
InfoCons Junior – 021 9615, dedicat părinților și elevilor, este un număr cu tarif normal în rețeaua Orange România Communications, apelabil din toate rețelele. La acest număr elevii pot solicita consiliere și informare în vederea depunerii unei sesizări în domeniul protecției consumatorilor.
Elevii în calitatea lor de consumatori de educație, bunuri și servicii își pot apăra drepturile și pot adopta o9atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.
Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile.
Și, pentru că 5 octombrie este o zi dedicată educației, InfoCons amintește care sunt drepturile fundamentale ale consumatorilor, după cum urmează:
- de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
- de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
- Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare
Citește și:La început de an școlar, atenție la rechizite, articole vestimentare și pachetul pentru școală al copilului!
”Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă, ci se implică activ. Implicarea este la îndemâna fiecaruia dintre noi. Prin aceasta putem schimba cu adevărat ceva. Trebuie să luăm o9atitudine, să depunem o sesizare pentru cei care vin după noi! InfoCons este alături de cadrele didactice, de elevi și de părinți pentru a forma o nouă generație cu o9atitudine! În special în data de 5 Octombrie – Ziua Mondială a Educației, ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine! ”