Stabilirea țării în care beneficiați de asigurare depinde de 2 factori:

  • statutul dumneavoastră profesional (angajat, lucrător independent, șomer, lucrător detașat, lucrător transfrontalier etc.)
  • țara dumneavoastră de reședințănu cetățenia.

Nu puteți alege!

Când lucrați sau locuiți în străinătate, veți beneficia de securitate socială fie în țara de origine, fie în țara gazdă. În ambele cazuri, va trebui să faceți demersurile necesare pentru a vă asigura că beneficiați de asigurare și după ce vă mutați în țara gazdă.

Pentru a evita problemele și neînțelegerile care ar putea avea consecințe grave, informați-vă din timp despre sistemul de securitate socială din țara gazdă.

Sursă: Europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal