Zbor anulat
Anularea unui zbor se produce în următoarele situații:
- Dacă avionul a decolat, însă a fost obligat să se întoarcă pe aeroport, iar dumneavoastră ați fost transferat către un alt zbor
- Dacă orarul inițial s-a anulat și ați fost transferat către un alt zbor planificat
- Dacă aterizarea s-a produs pe un aeroport care nu coincide cu destinația finală scrisă pe bilet, cu urmatoarele două excepții:
- Redirecționarea a fost acceptată de către dumneavoastră către o altă destinație, iar în această situație se va înțelege că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.
- Dacă aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune se va considera că s-a produs o întârziere, nu o anulare.
Odată ce zborul a fost anulat, vă revine dreptul la rambursare, redirecționare sau întoarcere la locul de parcare, asistență și despăgubiri. Despăgubirile vor fi primite de la compania aeriană dacă anularea a fost anunțată cu mai puțin de 14 zile înainte de ziua planificată a zborului. În această situație, compania aeriană este obligată să dovedească faptul că v-a anunțat și data când v-a anunțat. În cazul în care aceste obligații nu sunt respectate de către compania aeriană, dumneavoastră va trebui să anunțați autoritatea națională pentru a primi asistență.
Atenție!
Drepturile pasagerilor transportului aerian trebuie să fie afișat la serviciul de check-in al aeroportului, la birourile de check-in și on-line în format electronic sau tipărit. În cazul în care îmbarcarea v-a fost refuzată, zborul anulat, întârzierea a fost mai mare de 2 ore la plecare sau la sosire, compania aeriană este obligată să vă înmâneze un document scris care să includa normele privind acordarea de despăgubiri și asistență.
Sursa: Europa.eu
– Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!