Zbor anulat

Anularea unui zbor se produce în următoarele situații:

  • Dacă avionul a decolat, însă a fost obligat să se întoarcă pe aeroport, iar dumneavoastră ați fost transferat către un alt zbor
  • Dacă orarul inițial s-a anulat și ați fost transferat către un alt zbor planificat
  • Dacă aterizarea s-a produs pe un aeroport care nu coincide cu destinația finală scrisă pe bilet, cu urmatoarele două excepții:
  • Redirecționarea a fost acceptată de către dumneavoastră către o altă destinație, iar în această situație se va înțelege că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.
  • Dacă aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune se va considera că s-a produs o întârziere, nu o anulare.

Odată ce zborul a fost anulat, vă revine dreptul la rambursare, redirecționare sau întoarcere la locul de parcare, asistență și despăgubiri. Despăgubirile vor fi primite de la compania aeriană dacă anularea a fost anunțată cu mai puțin de 14 zile înainte de ziua planificată a zborului. În această situație, compania aeriană este obligată să dovedească faptul că v-a anunțat și data când v-a anunțat. În cazul în care aceste obligații nu sunt respectate de către compania aeriană, dumneavoastră va trebui să anunțați autoritatea națională pentru a primi asistență.

Citește și:

Compania nu va fi obligată să plătească despăgubirile pasagerilor în cazul ăn care anularea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Compania aeriană va dovedi acest lucru prin furnizarea extraselor de jurnal de bord sau a rapoartelor referitoare la incidente. Aceste dovezi vor fi date către organismul național competent și către pasagerii vizați. În conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.

Atenție!

Drepturile pasagerilor transportului aerian trebuie să fie afișat la serviciul de check-in al aeroportului, la birourile de check-in și on-line în format electronic sau tipărit. În cazul în care îmbarcarea v-a fost refuzată, zborul anulat, întârzierea a fost mai mare de 2 ore la plecare sau la sosire, compania aeriană este obligată să vă înmâneze un document scris care să includa normele privind acordarea de despăgubiri și asistență.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal