Setarea Facebook criticată pentru protecția de confidențialitate slabă

Facebook a fost de acord să plătească o amendă de 5 miliarde de dolari și să îmbunătățească protecția vieții private pentru miliardele de utilizatori, dar experții în materie de confidențialitate spun că decontarea nu ajunge suficient de departe pentru a opri gigantul social media.

Așa cum era de așteptat, Comisia Federală pentru Comerț a finalizat un acord cu Facebook pentru ca compania să plătească amenda record și să implementeze reformele după ce nu a păstrat datele consumatorilor în siguranță, încălcând reglementare din 2011 față de încălcările anterioare ale vieții private.

Citește și:

Banana – vrei să aflii informații utile ?!

FTC afirmă că, deși Facebook a fost de acord în 2011 cu privire la îmbunătățirea practicilor sale de afaceri, compania a înșelat consumatorii în privința utilizării informațiilor lor personale. De exemplu, agenția a declarat că Facebook utilizează numerele de telefon pe care utilizatorii le-au furnizat în scopuri de securitate pentru a le viza pe acei utilizatori cu reclame.

Ciste si : Luxemburg – cele mai multe mașini pe cap de locuitor din UE

În plus, FTC a constatat că societatea a făcut pentru oameni să controleze recunoașterea faciala, în ciuda promisiunilor Facebook de a lansa setări simple, uniforme. Această problemă a fost descoperită de Consumer Reports în mai și a fost raportată agenției În plus față de plata amenzii, acordul FTC solicită ca Facebook să:

– Înființarea unui comitet independent de confidențialitate în cadrul consiliului de administrație al companiei

– Desemnați ofițeri de conformitate, inclusiv CEO-ul Mark Zuckerberg, pentru a supraveghea programul de confidențialitate Facebook

– Să coopereze cu supravegherea terților, solicitând rapoartele bienale ale unui auditor extern să ‘se bazeze pe colectarea, prelevarea de probe și testarea independentă a evaluatorului și [nu] în primul rând pe afirmații sau atestatii de către managementul Facebook’.

– Înșelăciune și înșelătorie

Citește și:

Obținerea unui permis de conducere în UE

Acest ultim acord cu Facebook nu merge în măsura în care avocații consumatori le propun. În special, nu restrânge capacitatea companiei de a colecta date privind consumatorii.

Straturile birocrației private nu vor avea importanță dacă legea nu impune ca Facebook să se schimbe. Oamenii merita protejarea intimitatii pe termen lung pentru a se asigura ca companiile ca Facebook trateaza datele noastre in mod echitabil.

Citeste si : Obținerea unui permis de conducere în UE

FTC investighează posibilele încălcări ale acordului din 2011 de mai mult de un an de când scandalul Cambridge Analytica a izbucnit în martie 2018, când consumatorii au aflat că datele personale ale celor 87 de milioane de utilizatori Facebook au fost utilizate în mod abuziv de către o companie de consultanță politică. Acești oameni aveau conexiuni la doar 270.000 de persoane care au participat odată la un studiu de personalitate online.

Au fost dezvăluite mai multe erori de confidențialitate de la Facebook de atunci. Acestea includ o încălcare a datelor din octombrie 2018, un bug pe Facebook care lasă dezvoltatorii să descarce în mod incorect fotografii de la utilizatori, știri că Facebook dorește cu desăvârșire să acumuleze copii pe facturile mari de pe site și recentele acuzații federale împotriva companiei pentru presupusele încălcări ale Legii privind locuințele echitabile.

Citește și:

Un singur MIC asigură 36,96 % din doza zilnică recomandată de sare ! Mici cu până la 7 E-uri !

Primul indiciu cu privire la amenda imediata de milioane de dolari a venit in aprilie, cand Facebook, intr-o depunere financiara obligatorie, a sugerat ca societatea ar trebui sa anuleze intre 3 miliarde si 5 miliarde dolari pentru a plati amenda.

Cea mai mare amendă anterioară pentru încălcarea confidențialității consumatorilor a fost o pedeapsă de 22,5 milioane USD impusă companiei Google în 2012. Pentru a pune amenda în perspectivă de 5 miliarde USD, profiturile raportate de Facebook au fost de 22,1 miliarde de dolari în 2018.

Sursa: Consumer Reports

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal