Piata Domenii din Bucuresti controlata de comisarii ANPC

In data de 10.09.2019 comisari din cadrul CRPCR Bucuresti-Ilfov au efectuat un numar de 19 actiuni de control pentru verificarea respectarii prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor in Piata Domenii, din Bucuresti.
Actiunile de control au vizat verificarea respectarii prevederilor legale la comercializarea: articolelor textile si de incaltaminte, a produselor cosmetice si a produselor alimentare. De asemenea s-au efectuat verificari la unitatile de alimentatie publica din incinta pietei.
Pentru deficientele constatate au fost aplicate 15 amenzi contraventionale in cuantum de 172.000 lei si 4 avertismente.

Citește și:

În 2017, țările UE au pierdut venituri din TVA în valoare de 137 de miliarde EUR

Masuri dispuse:

  • au fost oprite definitiv de la comercializare si retrase din circuitul consumului 302 kg produse alimentare, in valoare de 12.314 lei, care nu erau insotite de documente de provenienta, nu erau depozitate la temperatura impusa de catre producator, nu erau insotite de eticheta de produs de unde sa rezulte principlalele elemente de identificare si caracterizare sau aveau data limita de consum depasita.
  • s-a propus masura complementara de inchidere pe o perioada de pana la 6 luni pentru o unitate de alimentatie publica;
  • pentru un numar de 4 unitati s-a dispus oprirea temporara a prestarii serviciului.
– la produse nealimentare:
Au fost identificate la comercializare un numar de 956 produse nealimentare (produse textile si articole de incaltaminte, posete, portofele si produse cosmetice), in valoare de 57.568 lei, la care s-au constatat deficiente de informare a consumatorilor, respectiv: lipsa traducerii in limba româna a elementelor de caracterizare, lipsa eticheta de produs in care sa se mentioneze denumirea produsului, compozitia fibroasa, instructiuni de utilizare, dimensiuni, denumire producator, eventuale contraindicatii, respectiv lipsa pictogramelor la articolele de incaltaminte si a avertismentelor de siguranta pentru produsele cosmetice.
– la produselor alimentare:
Au fost identificate la comercializare diferite specii de peste congelat, preambalat si vrac cu arsuri de congelare si acumulare cantitativa de gheata in ambalaj, preparate de carne si carne pasare neetichetate in totalitate si fara documente de provenienta, legume si fructe cu modificari oraganoleptice si neconcordante intre denumirea produsului inscriptionata pe eticheta producatorului si cea inscriptionata pe eticheta de pret, untura de gâsca preambalata fara elemente de identificare traduse in limba româna, masline vrac fara informarea consumatorilor la locul de vânzare cu privire la metoda de innegrire.
– la prestarea serviciilor de alimentatie publica:
La cei 7 operatori economici care prestau servicii de alimentatie publica s-a constatat, ca prin serviciile oferite, puteau pune in pericol sanatatea consumatorilor, intrucat produsele folosite in procesul tehnologic de preparare a produselor culinare nu erau sigure intrucat nu erau insotite de etichete de produs care sa contina principalele elemente de identificare si caracterizare. S-a constatat existenta in spatiul de depozitare, a unor produse cu data limita de consum depasita. De asemenea in spatiul de preparare se utiliza un cantar fara verificare metrologica, nu erau respectate conditiile de vecinatate impuse de legislatia sanitara in vigoare, in spatiul de servire erau depozitate produse de patiserie-cofetarie neprotejate. Au fost gasite la comercializare preparate culinare neetichetate in totalitate, graficele de temperatura si graficului pentru schimbarea uleiului lipseau, erau utilizate vase cu emailul depreciat si utilaje neigienizate. In spatiul de depozitare au fost gasite materii prime cu elementele de identificare, inscriptionate pe eticheta de produs, netraduse in limba romana.
Sursa: A.N.P.C.

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal