Conform Deciziei CNA nr. 63 din data de 14.02.2017 publicată în Monitorul Oficial în data de 24.02.2017, printre alte modificări aduse Codului de reglementare a conținutului audovizual, a fost inserată o nouă literă la articolul 117, după litera a) respectiv a1), cu următorul cuprins: ‘a1) să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 şi 15 ani;’.
SECŢIUNEA a 6-a – Publicitate la alimente
ART. 117 Publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte următoarele condiţii:
a) să nu încurajeze consumul excesiv de alimente;
a1) să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 şi 15 ani;
b) să nu sugereze renunţarea la consumul de fructe, legume sau de alimente naturale;
c) să respecte dispoziţiile Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare, precum şi dispoziţiile legislaţiei naţionale în vigoare referitoare la aceste produse.
Această dispoziție va intra în vigoare în 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial, respectiv în data de 24.08.2017