La ce trebuie să fim atenți când achiziționăm mărțișoare ? Sfaturi InfoCons pentru un 1 Martie cu o9atitudine !

Martisoare aur argint handmade InfoCons Protectia Consumatorilor Protectia Consumatorului

Luna martie este luna dedicată mărțișoarelor , dar și luna dedicată Mișcării de Protecția Consumatorilor prin Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor celebrată pe 15 martie .

Citeste si : Ai grijă ce semnezi! Dicționarul cu termeni din asigurări disponibil în Aplicația InfoCons!

Atunci când vorbim despre mărțișoare, vorbim și despre  drepturile consumatorilor, iar un lucru e cert – și în luna martie, în calitate de consumatori, trebuie să luăm o9atitudine!

Ce trebuie să știm atunci când achiziționăm un mărțișor de 1 martie?

În luna martie, mărțișoarele se găsesc la tot pasul – tarabe, supermarketuri, magazine de cartier sau magazine de bijuterii. Dacă ne dorim să achiziționăm un mărțișor confecționat din metale prețioase (aurargint sau cu pietre prețioase), atunci ar trebui să ne asigurăm că le achiziționăm din magazine autorizate ce ne oferă certificatul de calitate și factura sau bonul fiscal și, de asemenea, să fim atenți și la preț – nu putem cumpăra un metal prețios la un preț mic.

Asigurați-vă că ambalajul produsului pe care îl achiziționați, fie că vorbim despre cutie, săculet sau plic, nu este deteriorat sau mototolit. Evitați să cumpărăți de la vânzătorii care vă fac oferte nesolicitate și îndreptați-vă către magazinele autorizate.

Citeste si : Reducerea amprentei de carbon – sfaturi și sugestii

Atunci când achiziționați mărțișoare din metale prețioase trebuie fiți atenți ca magazinul de la care le cumpărați să aibă afișată în interior autorizația eliberată de ANPC  operatorilor economici care desfășoară operațiuni cu metale prețioase. Pe lângă acestea,  aveți în vedere și următoarele informații:

Asigurați-vă că locul de unde cumpărați beneficiază de o autorizație pentru vânzarea de obiecte din metale prețioase și pietre prețioase.

Prețurile de vânzare a metalelor prețioase și a pietrelor prețioase nu sunt impuse de nici o instituție de stat.

Evitați să cumpărați bijuterii de la persoane care „vă acosteaza” pe stradă sub diverse pretexte!

Nu cumpărați obiecte din metale prețioase cu greutate suspectă!

Cereți informații complete despre produs, preț, condiții de cumpărare (dacă acestea există) și, neapărat, precizarea că piatra este NATURALĂ.

Citeste si : Conducătorii auto pot prezenta asigurarea RCA în format electronic

Feriți-vă de oferte de vânzări nesolicitate și de la persoane neautorizate.

Asigurați-vă că veți primi un Certificat de calitate al bijuteriilor în original, însoțit de factură sau bon fiscal.

Certificatul de calitate al bijuteriilor trebuie să conțină obligatoriu:

– detalii corecte, precise și complete referitor la produsul cumpărat (titlul metalului, natura pietrelor etc). Natural/Sintetic/Artificial

– datele de identificare ale operatorului economic de unde achiziționati produsul.

Asigurați-vă că primiți factura fiscală sau bonul fiscal care să ateste cumpărarea produsului de la operatorul economic în cauză.

Cereți informații suplimentare despre garanția oferită produsului și eventualele probleme de service care pot să apară.

Verificați politica respectivei companii de returnare a bunurilor, în cazul apariției unor defecte ulterioare ce nu țin de cauze mecanice care pot interveni în momentul purtării.

Atenți la produsele din metale prețioase contrafăcute: imitații (aliaje ce seamănă cu pietrele prețioase), umpluturi (cavități goale ce pot fi umplute cu metal comun, metal prețios inferior sau alt metal decât cel droit) sau acoperiri (mărțișoare acoperite doat la suprafață cu metal prețios).

Citeste si : Alertă InfoCons : Pastile de supt cu până la 6 E-uri !

InfoCons Protectia Consumatorului Protectia Consumatorilor Sorin Mierlea

Și de 1 și 8 martie, rămânem consumatori și trebuie să fim atenți ce și de unde cumpărăm! Dacă alegem un mărțișor- bijuterie, atunci trebuie să ne asigurăm că o achiziționăm dintr-un magazin autorizat ce ne oferă un certificat de calitate! Și în luna martie luam atitudine – o9atitudine”

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal