InfoCons protectia consumatorilor de energie : De ce am fost deconectat de la energia electrică ?

InfoCons protectia consumatorilor de energie : De ce am fost deconectat de la energia electrică ?

Furnizorul poate solicita sistarea furnizării energiei electrice atunci când nu sunt respectate obligațiile contractuale:

  • Neplata facturilor, penalităților și a taxelor datorate;
  • Neconstituirea garanției financiare, atunci când a fost solicitată;
  • Nerespectarea altor prevederi contractuale prevăzute în contractul de furnizare a energiei electrice și conform legislației în vigoare.

Factura de energie electrică trebuie plătită în termenul agreat în contractul de furnizare a energiei electrice. Prin intermediul facturii, clientul este înștiințat de valoarea facturilor, penalităților și altor taxe restante, aferente locului de consum, având la dispoziție informațiile privind valorile de plată.

 

InfoCons protectia consumatorilor de energie : In ce situații furnizorul/Operatorul de Retea nu raspunde pentru daunele materiale ?

 

În Preavizul de deconectare transmis este menționată valoarea debitelor restante scadente, compuse din contravaloarea facturilor de energie electrică emise, a penalităților calculate pentru neachitarea în termen a facturilor, precum și taxele pentru serviciile prestate pentru consumatorii care nu efectuează plata în termenul de scadență.

Atenție! În Preavizul de deconectare este menționat termenul limită (data) până la care se poate efectua plata facturilor restante care au ajuns în starea de deconectare, pentru a se putea evita deconectarea locului de consum.

În cazul în care ai primit un preaviz de deconectare, pentru evitarea unor disfuncționalități ce pot apărea între momentul plății efectuate de tine și momentul înregistrării plății la noi, este recomandat să ne transmiți o copie a documentului de plată (chitanței).

 

Ghidul consumatorului de energie electrică și gaze naturale poate fi accesat AICI 

 

Semnatura : Departamentul InfoCons de energie electrica

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în  Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66,  mail : secretariat@infocons.ro ,   Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta  , Ia Atitudine ,  Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , cyber security ,  Securitate Cibernetică , Energie, Energie Electrica , Gaze naturale, Ghid , consumator energie  , factura energie , factura curent , energie electrica, energie , asigurare, asigurari de locuinta 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și