În absența unor reglementări care să interzică aceste practici în conformitate cu prevederile Convenției Cadru privind Controlul Tutunului, companiile din industria tutunului își promovează produsele direct pe pagini de internet cu accesibilitate generală în România. Interdicția vânzării de țigări cu mentol a fost decisă prin Directiva Europeană privind Produsele din Tutun ținând cont de dovezile incontestabile că aceste produse sunt preferate de către adolescenți. Perspectiva pierderii unor victime sigure face ca industria de tutun să îi îndemne pe aceștia să folosească, alternativ, tutun încălzit sau țigări electronice- încă o dovadă de aplicare consecventă a “principiului` profitului cu orice preț, în defavoarea sănătății publice.
În România, peste 50.000 de copii de 13-15 ani sunt utilizatori de produse din tutun în mod curent și peste 19.000 de copii de 13-15 ani folosesc tutun încălzit. Legislația privind publicitatea, promovarea și sponsorizarea produselor din tutun, în ciuda angajamentului asumat de România prin ratificarea Convenției Cadru privind Controlul Tutunului, are lacune semnificative. Aceste lacune duc la situațiile absurde în care produse din tutun nereglementate sunt promovate pe canale accesibile publicului larg, inclusiv copiilor și adolescenților.
Societatea civilă reînnoiește apelul adresat decidenților din Parlamentul României de a adopta de urgență Pl-x 587/2019, un proiect de lege care va contribui direct la protejarea copiilor și adolescenților României de expunerea la publicitatea înșelătoare la produsele din tutun.
InfoCons este organizație membră a Inițiativei 2035-Prima Generație Fără Tutun.