Importanța adaptării conținutului educațional la specificul național și cultural în contextul promovării digitalizării și protecției proprietății intelectuale

În era digitalizării, este esențial să ținem cont de particularitățile generate de tradiție și cultura national, dar și de cea locală, atunci când customizăm conținutul educațional. Digitalizarea educației oferă oportunități imense pentru accesul la informații și resurse educaționale, însă pentru a fi eficientă, aceasta trebuie să fie relevantă și să reflecte specificul cultural, tradițiile și obiceiurile elevilor.

Studiile recente arată că integrarea elementelor culturale în materialele educaționale nu doar îmbunătățește înțelegerea și reținerea informațiilor, dar și motivează elevii să se implice activ în procesul de învățare. Bretas și Alon (2021) subliniază că materialele educative care reflectă contextul cultural al elevilor ajută la reducerea anxietății și la îmbunătățirea competențelor de comunicare. Kara, Çubukçuoğlu și Elçi (2020) au demonstrat că personalizarea conținutului educațional prin includerea elementelor culturale elevilor relevante sporește angajamentul și dezvoltarea academică a studenților. De asemenea, Higgins et al. (2012) au evidențiat că utilizarea tehnologiilor digitale poate sprijini învățarea personalizată și colaborativă, oferind mai multe oportunități pentru dezvoltarea gândirii critice și accesul la resurse educaționale diverse.

În paralel, protecția și securitatea conținutului educațional sunt fundamentale în procesul de digitalizare. Este vital să asigurăm că materialele educative sunt protejate împotriva utilizării neautorizate și a încălcării drepturilor de proprietate intelectuală. Astfel, dezvoltatorii de conținut și profesorii trebuie să implementeze măsuri de securitate cibernetică și să respecte legislația privind drepturile de autor pentru a proteja integritatea și originalitatea resurselor educaționale.

Adaptarea conținutului digital la specificul național și cultural, în paralel cu asigurarea protecției proprietății intelectuale, garantează că digitalizarea educației nu doar modernizează procesul de învățare, dar și respectă și valorizează diversitatea culturală a elevilor. Astfel, promovăm un mediu educațional incluziv și eficient, care sprijină dezvoltarea personală și profesională a fiecărui elev, răspunzând nevoilor diverse ale acestora.

Referințe

Bretas, V. P. G., & Alon, I. (2021). The impact of language and communication on international students’ adaptation: A bibliometric and content analysis review. Higher Education. doi:10.1007/s10734-020-00556-8

Higgins, S., Xiao, Z., & Katsipataki, M. (2012). The impact of digital technology on learning: A summary for the Education Endowment Foundation. Education and Information Technologies, 17(1), 119-132. doi:10.1007/s10639-011-9182-9

Kara, N., Çubukçuoğlu, B., & Elçi, A. (2020). Using social media to support teaching and learning in higher education: An analysis of personal narratives. Research in Learning Technology, 28. doi:10.25304/rlt.v28.2410

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal