Cum să evitați contaminarea fructelor de mare și a peștelui

Pentru a menține proprietățile fructelor de mare, încercați să le țineți separat în coșul de cumpărături sau în pungi față de alte produse. Luați fructele de mare ultimele, și păstrați-le într-o ladă frigorifică în cazul în care nu puteți ajunge în mai puțin de 2 ore acasă, iar temperatura depășește 32 de grade Celsius.

Odată ajunși acasă, trebuie să țineți peștele sau fructele de mare crude într-o cutie pentru depozitarea alimentelor sau să le împachetați foarte bine, pentru a vă asigura că nu vor contamina și nu vor fi contaminate de alte produse, și să le puneți în congelator. (Este recomandat să faceți la fel și pentru carnea crudă.)

Este de notat faptul că peștele slab își va păstra proprietățile timp de 6-8 luni, dacă este ținut la congelator, în timp ce peștele gras, precum somonul, le va păstra pentru mai puțin (2-3 luni). În cazul în care vă grăbiți, pentru a decongela peștele, îl puteți lăsa într-o pungă de plastic închisă, sub un jet de apă rece.

Asigurați-vă că folosiți un alt tocător pentru prepararea fructelor de mare și a peștelui, și spălați-l apoi cu apă caldă și cu săpun.

O temperatură de aproximativ 63 de grade Celsius este considerată ideală pentru gătirea fructelor de mare sau a peștelui, iar dacă aveți un termometru pentru mâncare, îl puteți folosi pentru a verifica respectarea acestei temperaturi. De asemenea, această temperatură scade considerabil riscul contaminării produsului. Dacă nu aveți un termometru, vă puteți ghida după culoarea pe care o capătă carnea; aceasta trebuie să fie opacă, și să poată fi ușor de pătruns cu o furculiță. În cazul crabilor, homarilor și a creveților, așteptați până când carnea devine opacă și are un aspect perlat. Scoicile și moluștele se gătesc până când li se deschide carapacea.

Sursa: consumerreports.org

Citește și:

– Știi care este viteza legală pe autostrăzile din UE?

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal