Pasul 1

Află care sunt drepturile tale în situația menționată. Dacă nu reușești să găsești informațiile care-ți sunt necesare, cere sprijinul unei asociații de consumatori.

Dacă problema este mai complexă, încearcă pui totul pe hârtie, cât mai scurt posibil – când s-a întâmplat, ce. Este bine ca totul să fie clar, structurat și să nu te pierzi în detalii inutile.

Citește și:

Arcul de Triumf, ieri și azi – o9atitudine pentru cultură

Pasul 2

Fă o reclamație în scris către departamentul de relații cu clienții al comerciantului. Acesta nu are un termen limită pentru a răspunde cererii tale, așa că este bine să incluzi în solicitarea ta un termen maxim de răspuns între 15 și 30 de zile.

Așa cum s-a menționat la punctul 1, încercă să faci totul clar, structurat, fără să te pierzi în detalii inutile.

Scrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despăgubiri, repararea, înlocuirea produsului, restituirea contravalorii etc.

La cerere atașează copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri și chitanțe fiscale, factura, certificat de garanție, contract, comenzi, instrucțiuni de folosire, reclame, corespondență purtată, dovezi de trimitere a corespondenței. Nu trimite niciodată originalele.

Citește și:

Rezultatele controalelor ANSVSA dinainte de Crăciun

Prezintă-te de fiecare dată: numele, adresa, numarul de telefon şi adresa de e-mail, alături de numărul de dosar la compania respectivă, daca este cazul.

Pasul 3

În cazul în care nu primești un răspuns sau răspunsul primit nu te mulțumește adresează-te unei asociații pentru protecția consumatorilor pentru a afla ce trebui să faci în continuare sau autorităților cu atribuții în domeniu.

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal