Cum alegem furnizorul de energie electrică cu cel mai bun preț pentru noi ? InfoCons protectia consumatorilor de energie

Cum alegem furnizorul de energie electrică cu cel mai bun preț pentru noi ? InfoCons protectia consumatorilor de energie

 

Întrebarea este: Cine stabilește cât trebuie să plătim pentru curentul adus de la producător tocmai până la noi acasă?

Ei bine, în prezent furnizorul nu poate să ne perceapă nouă, consumatorilor casnici, orice preț dorește. Până acum putea să ne ia doar suma pe bani pe care îi permitea legea plafonării. Dar Legea plafonării a permis ca clientul român să plătească mai mult decât în situația în care nu ar fi existat plafonare în ultimii 2 ani.

Furnizorul este partenerul nostru care în numele nostru, realizează atât cumpărarea curentului electric, cât și de organizarea și plata transportului și distribuției.

 

Citeste si : Drepturile tale când comanzi produse sau servicii pe internet – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor !

În factura pe care ne-o trimite furnizorul, există un preț pentru curent (numit ”energie electrică activă”), dar și tarife pentru transport și distribuție și taxe.

Inițial, statul, prin intermediul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) se implica în aprobarea fiecărei componente a facturii. Cu alte cuvinte, furnizorul ne putea lua doar atâția bani câți îi permitea ANRE atât pe curent, cât și pe transportul și distribuția lui.

Din 2021, consumatorul a avut de ales. Putea primi curent în regim de serviciu universal. Era situația în care ANRE reglementa toate componentele facturii, inclusiv prețul energiei active (care reprezintă până la jumătate din valoarea totală a facturii de curent).

Dar consumatorul poate renunța la serviciul universal pentru a trece în piața concurențială, unde ANRE nu se mai implică în stabilirea prețului la energia activă.

 

Articolul integral pe aceasta tema AICI 

 

Semnatura : Departamentul InfoCons de energie electrica

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în  Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66,  mail : secretariat@infocons.ro ,   Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta  , Ia Atitudine ,  Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Energie, Energie Electrica , Gaze naturale, Ghid , consumator energie  , factura energie , factura curent , energie electrica, energie verde, energie , asigurare, asigurari, asigurare de viata, asigurare auto 

 

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și