Cand lucreaza cu o agentie imobiliara:

Consumatorul va fi informat in scris, corect, complet si precis, inca din faza precontractuala, cu privire la:

  •  preturile practicate în piata pentru tipul de imobil ce urmeaza a face obiectul intermedierii imobiliare, conform informatiilor existente in baza de date a agentiei imobiliare;
  •  deficiente si alte inconveniente cunoscute de agentia imobiliară, incluzand surse de zgomot, umezeala, poluare, miros, pericol de inundatii sau surpări, organizarea în apropiere a unor manifestări populare periodi-ce, istoricul terenului sau al clădirii, posibile dezavantaje ale vecinătăţilor;
  • nivelul comisionului practicat de agenţia imobiliară;
  • situaţia juridică a imobilului;
  • nivelul estimativ al costurilor ce urmează să fie suportate de consumator, pentru obţinerea documentelor si întocmirea actelor necesare încheierii contractului.

 

Contractele de intermediere imobiliara in care consumatorul are calitatea de potential cumparator vor contine, in plus, urmatoarele elemente:


1. caracteristicile generale ale imobilului, care pot influenţa decizia de cumpărare, incluzând nivelul de finisare, dimensiuni, vechime si poziţionarea faţă de punctele cardinale;


2. tarifele pentru serviciile prestate.

Contractul de intermediere imobiliară sau alte eventuale contracte accesorii incheiate intre consumator si agentia imobiliara nu pot contine clauze penale care sa oblige consumatorul care nu isi indeplineste angajamentele contractuale la plata unei sume mai mari decat onorariul pe care l-ar fi platit în cazul incheierii tranzactiei.

 

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal