Studiu InfoCons : Parizer cu Carne de Pasăre cu până la 10 E-uri și 5 grame de zaharuri

InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip parizer cu carne de pasăre ce se regăsesc pe piața din România.

În total au fost analizate 10 de produse, de la următorii producători/distribuitori:

  • Goodies Meat Production SRL , comercializat sub brandul Baroni de catre Lidl
  • Agro-Ardeal SRL , comercializat sub brandul Casa Gustului de catre Penny
  • Cris-Tim Family Holding SRL , comercializat sub brandul Gustoso de catre Kaufland
  • Elit SRL , comercializat sub brandul Premia
  • Metro Cash&Carry Romania SRL , comercializat sub brandul ARO
  • Auchan Romania SA , comercializat sub brandul Auchan
  • Lidl Discount SRL , comercializat sub brandul Baroni
  • Carrefour Romania SA , comercializat sub brandul Simplu
  • Rewe Romania SRL , comercializat sub brandul Casa Gustului
  • Kaufland Romania SCS , comercializat sub brandul Gustoso
  • Profi Rom Food SRL , comercializat sub brandul Proxi

Mărcile de produse tip parizer de pasăre care au făcut obiectul acestui studiu au fost:

  • Parizer cu carne de pasare ARO 500 g
  • Parizer cu piept de pui Auchan 500g
  • Parizer cu carne de pasare Auchan 1kg
  • Miniparizer de pasare Baroni 500 g
  • Parizer taranesc cu piept de pui Baroni 500 g
  • Parizer cu carne separata mecanic de pasare Simplu 500 g
  • Parizer cu carne de pasare Casa Gustului 500 g
  • Parizer cu carne de pasare Gustoso 500 g
  • Parizer cu pasare Premia 1 kg
  • Parizer cu carne de pasare Proxi 1kg

 

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat :

  • Din punct de vedere al ingredientelor regăsite:
    • Din punct de vedere al procentajului de carne de pasăre:
      • % carne de pasăre este cuprins între 10 și 75% din compoziția produsului

Mărcile de parizer cu carne de pasare după procentajul de conţinut de carne:

  • ARO Parizer cu 61 % carne de pasare
  • Auchan Parizer cu 55% piept de pui
  • Auchan Parizer cu 75% cu carne de pasare
  • Baroni Miniparizer cu 70% carne de pasare
  • Baroni Parizer taranesc cu 60% piept de pui și 5% carne de pasare
  • Simplu Parizer cu 34% carne sepata mecanic de pasare
  • Casa Gustului Parizer cu 70% carne de pasare
  • Gustoso Parizer cu 70% carne de pasare
  • Premia Parizer cu 10% carne de pasare
  • Proxi Parizer cu 75% carne de pasare

Tabelul integral cu procentajul de conţinut de carne din compoziția parizerului se poate vedea AICI .

 

  • Din punct de vedere ingredientului principal:
    • 100% au în compoziție prim ingredient carnea/pieptul de pasăre / de pui
    • 80% au în compoziție apa, fiind și cel de-al doilea ingredient
  • Din punct de vedere al altor ingrediente regăsite în compoziție:
    • 90% au în compoziție apă
    • 30% au în compoziție sorici
    • 20% au în compoziție slănină
    • 20% au în compoziție proteină animală din / de porc
  • Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți în parizerul de pasăre:
    • 100% din produse au în compoziție E-uri (aditivi alimentari);
  • Numericul de aditivi alimentari variază între 3 – 10 :
    • 10% din produse au în compoziție 10 E-uri
    • 30% din produse au în compoziție 6 E-uri
    • 10% din produse au în compoziție 5 E-uri
    • 20% din produse au în compoziție 4 E-uri
    • 30% din produse au în compoziție 3 E-uri

Mărci de parizer după numărul de aditivi alimentari

  • Parizer cu carne de pasare ARO cu 10 aditivi
  • Parizer cu carne de pasare Auchan cu 6 aditivi
  • Parizer cu pasare Premia cu 6 aditivi
  • Parizer cu carne de pasare Proxi cu 6 aditivi
  • Parizer cu piept de pui Auchan cu 5 aditivi
  • Miniparizer de pasare Baroni cu 4 aditivi
  • Parizer taranesc cu piept de pui Baroni cu 4 aditivi
  • Parizer cu carne de pasare Simplu cu 3 aditivi
  • Parizer cu carne de pasare Casa Gustului cu 3 aditivi
  • Parizer cu carne de pasare Gustoso cu 3 aditivi

Tabelul se poate vedea și AICI .

  • Din punct de vedere al produselor ce conțin aditivi alimentari regăsiți frecvent situația se prezintă astfel:
E-uri Nr. de produse în care acestea sunt prezente
E250 nitrit de sodiu 10 (100%)
E450 disolfat de sodiu 7 (70%)
E300 acid ascorbic 6 (60%)
E316 eritorbat de sodiu 3 (30%)
E451 trisolfat de sodiu 3 (30%)
E407 caragenan 3 (30%)
E120 carmine 2 (20%)
E262 acetat de sodiu 2 (20%)
E331 citrat de sodiu 2 (20%)
E330 acid citric 2 (20%)
E307 tocoferol 2 (20%)
E401 alginat de sodiu 2 (20%)
E301 ascorbat de sodiu 1 (10%)
E407a alga marina Euchema prelucrata 1 (10%)
E466 carboxmetilceluloza de sodiu 1 (10%)
E412 guma guar 1 (10%)
E452 polifosfat de sodiu 1 (10%)
E621 monoglutamat de sodiu 1 (10%)

 

Toate produsele studiate au avut menționate pe etichetă informațiile nutriționale, raportate la 100 grame de produs :

  • Valoarea energetică pentru parizerul cu carne de pasare este cuprinsa între 152 kcal și 239 kcal.
  • Cantitatea de grăsimi variază între 8g și 20g.
  • Cantitatea acizilor grași saturați este cuprinsă între 3g și 9g.

Tabelul integral cu cantitățile de grăsimi și acizi grași saturați din compoziția crenvurștilor se poate vedea AICI .

 

  • Cantitatea de glucide variază între 2g și 7.9g, în timp ce cantitatea zaharurilor este cuprinsă între 0.02g și 0.9g.

Tabelul se poate vedea  AICI .

  • 90% din produsele analizate nu conțin fibre.
  • Cantitatea de proteină se situează între 10g și 16g pentru produsele studiate.

Tabelul se poate vedea AICI .

  • Cantitatea de sare s-a situat între 7g și 3 g. Organizația Mondială a Sănătății estimează că aproximativ 2.5 milioane de decese ar putea fi prevenite dacă nivelul de consum global al sării ar scădea până la cantitatea recomandată de 5 grame/zi.

Tabelul se poate vedea AICI .

 

Pentru vizualizrea întregului studiu click AICI .

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal