1 Martie în siguranță – Peste 950 de Alerte în primele 2 luni ale anului 2025 – Produse periculoase și neconforme ! InfoCons Protecția Consumatorilor te ajută să ai libertate de decizie !

Luna martie nu este doar despre mărțișoare, ci și despre protecția consumatorilor, prin celebrarea Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor pe data de 15 martie. Când cumpărăm un mărțișor, fie că este unul tradițional sau din metale prețioase, este esențial să fim atenți la drepturile noastre în calitate de consumatori.

ATENȚIE ! De la începutul anului 2025 au fost emise peste 950 alerte de produse periculoase și neconforme la nivelul Uniunii Europene, pe diferite categorii de produse : 314 alerte de produse cosmetice, 143 alerte de aparate și echipamente electrice, 141 alerte la produse tip jucării, 100 alerte la autovehicule, 48 alerte de produse chimice ( ex: produse de curățare, lichide pentru țigări electronice, lichid de parbriz), 33 alerte de articole pentru îngrijirea copilului și echipamente pentru copii, 29 alerte de îmbrăcăminte, textile și articole de modă, 23 alerte la echipamente sportive/pentru activități recreative, 19 alerte la bijuterii, 18 alerte la articole decorative, 13 alerte de gadgeturi, 6 alerte de echipamente de comunicații și media, precum și altele.

Ce trebuie să știm când cumpărăm un mărțișor din metale prețioase ? Află mai multe cu InfoCons Protecția Consumatorului

Mărțișoarele se găsesc peste tot – de la tarabe și supermarketuri până la magazine de bijuterii. Dacă alegem un model din aur, argint sau cu pietre prețioase, trebuie să respectăm câteva reguli pentru a evita achiziții nesigure:

  • Cumpărați doar din magazine autorizate, care oferă certificat de calitate, factură sau bon fiscal.
  • Verificați prețul – un metal prețios vândut la un preț foarte mic este suspect.
  • Examinați ambalajul – acesta trebuie să fie intact, fără urme de deteriorare.
  • Evitați vânzătorii ambulanți și pe cei care oferă „chilipiruri” nesolicitate.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorului vă informează : Ce Trebuie Știut Despre Garanțiile Financiare la Contractele de Telecomunicații

 

Cum recunoaștem un comerciant autorizat? InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pentru siguranța achiziției, un magazin de bijuterii trebuie să afișeze vizibil autorizația eliberată de ANPC pentru comercializarea metalelor și pietrelor prețioase. De asemenea, trebuie să:

  • Precizeze clar dacă pietrele sunt naturale, sintetice sau artificiale.
  • Emită un certificat de calitate cu detalii complete despre produs.
  • Oferă factură sau bon fiscal.
  • Explice clar politica de garanție și returnare.

Atenție la falsuri și imitații ! Rămâi vigilent cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Pentru a evita produsele contrafăcute, fiți vigilenți la:

  • Imitații – aliaje care seamănă cu pietre prețioase.
  • Umpluturi – cavități umplute cu metal comun sau de calitate inferioară.
  • Acoperiri – metale comune placate superficial cu aur sau argint.

Protejarea drepturilor consumatorilor este esențială, iar informarea corectă înainte de achiziție poate preveni eventualele neplăceri.

Citește și : Fii Un Exemplu – Statistica emisii de gaze cu efect de seră și de poluanți atmosferici

 

Ce trebuie să știți înainte de a achiziționa flori de 1 Martie – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

De 1 Martie, florile sunt un cadou apreciat, iar legislația protejează consumatorii care achiziționează buchete, ghivece sau aranjamente florale. Comercianții sunt obligați să ofere informații clare despre produse, astfel încât fiecare achiziție să fie sigură și corectă.

Ce trebuie să conțină eticheta ? Află mai multe cu InfoCons Protecția Consumatorului !

  • Denumirea florii sau plantei
  • Numele producătorului și adresa sediului
  • Cantitatea și caracteristicile produsului (dimensiuni, condiții de creștere, compoziție)
  • Posibile riscuri (ex. toxicitate pentru copii/animale)
  • Instrucțiuni de utilizare și păstrare

InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează despre regulile pentru comercianți și importatori

  • Importatorii din afara UE trebuie să afișeze adresa completă a sediului.
  • Cei din UE trebuie să includă un punct de contact.
  • Toate informațiile trebuie traduse în limba română.

Buchetele personalizate – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Pentru florile comandate la cerere, comercianții ar trebui să ofere fotografii de referință și instrucțiuni de îngrijire.

Consumatorii au dreptul la informații clare și detaliate, iar în lipsa acestora, pot solicita clarificări.

Citește și : InfoCons protectia consumatorilor te informeaza : Sanctiuni aplicate de Consiliului Național al Audiovizualului în cadrul ședinței din 26.02.2025

 

Verifică cadourile de 1 Martie în Aplicația Europeană InfoCons !

De 1 Martie, când mulți consumatori caută cadoul ideal pentru cei dragi, este important să fim atenți la riscul produselor contrafăcute. Fie că este vorba despre mărțișoare, bijuterii, flori sau alte daruri populare, această perioadă aduce un risc crescut de achiziții nesigure. Vigilenta și informarea corectă ne pot proteja de eventuale surprize neplăcute.

Produsele contrafăcute nu doar că afectează economia și producătorii autentici, dar pot prezenta și riscuri pentru sănătatea și siguranța consumatorilor. Materialele de calitate îndoielnică sau componentele neconforme folosite în realizarea acestor produse pot cauza reacții alergice, deteriorare rapidă sau chiar incidente periculoase.

Pentru a vă asigura că produsele pe care intenționați să le achiziționați sunt autentice și sigure, InfoCons pune la dispoziția tututor consumatorilor Aplicația Europeană Gratuită InfoCons ! În secțiunea de Alerte a Aplicației, consumatorii pot afla ce produse au fost identificate de sistemul european de alerte ca fiind contrafăcute. Utilizatorii pot căuta de asemenea produse suspecte în aplicație, introducând cuvinte cheie în butonul de căutare al secțiunii de Alerte.

Pentru a verifica autenticitatea unui produs, aplicația oferă și funcția de scanare a codului de bare pentru diverse categorii de produse, precum articole vestimentare, bijuterii, parfumuri, produse cosmetice sau electronice. Dacă după scanare nu apare nicio avertizare pe ecranul telefonului, înseamnă că produsul respectiv nu a făcut obiectul vreunei alerte la nivel European.

În plus, utilizatorii au posibilitatea de a verifica direct în secțiunea de Alerte a Aplicației Europene InfoCons dacă produsul pe care doresc să îl achiziționeze a făcut obiectul vreunei alerte la nivel European.

Prin intermediul Aplicației Europene InfoCons , consumatorii au acces direct și transparent la alertele pentru produsele nealimentare , actualizate zilnic și însoțite de detalii precum:

– denumire produs ;

– țara vizată ;

– gradul de risc ;

– orginea produsului ;

– data la care intră alerta în vigoare ;

– imaginea cu produsul ce face obiectul alertei .

Citește și : InfoCons protectia consumatorului te informeaza : Cum îți poți recupera contul de TikTok ?!

 

Ia și tu atitudine de 1 martie și fă o sesizare dacă observi că îți sunt încălcate drepturile ! Doar tu ai libertatea de a decide pentru tine !

Poți face o sesizare rapid și simplu prin :

021 9551Telefonului Consumatorului ANPC

021 9615InfoCons Protecția Consumatorului

Direct pe site-ul ANPC 

Direct pe site-ul InfoCons Protecția Consumatorilor

 

Unde poți depune o sesizare în Alba ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

alba.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

alba@infocons.ro

 

Unde poți depune o sesizare în Arad ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

arad.reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

arad@infocons.ro

 

Unde poți depune o sesizare în Argeș ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

arges.reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

arges@infocons.ro

 

Unde poți depune o sesizare în Bacău ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

bacau.reclamații@protectia-consumatorilor.ro

bacau@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Bihor ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

bihor.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

bihor@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Bistrița Năsăud ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

bistrita-nasaud.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

bistrita-nasaud@infocons.ro

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează : Caraș-Severin este unul dintre județele cu cele mai bune rezultate în gestionarea diabetului

 

Unde pot depune o sesizare în Botoșani ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

botosani.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

botosani@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Brăila ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

braila.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

braila@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Brașov ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

brasov.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

brasov@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Buzău ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

buzău.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

buzău@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Călărași ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

calarasi.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

calarasi@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Caraș-Severin ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

caras-serverin.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

caras-severin@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Cluj ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

cluj.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

cluj@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Constanța ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

constanta.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

constanta@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Covasna ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

covasna.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

covasna@infocons.ro

 Citește și : InfoCons protectia consumatorilor te informeaza : Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe piata lucrarilor de constructii de locuinte

 

Unde pot depune o sesizare în Dâmbovița ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

dambovita.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

dambovita@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Dolj ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

dolj.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

dolj@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Galați ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

galati.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

galati@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Giurgiu ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

giurgiu.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

giurgiu@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Gorj ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

gorj.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

gorj@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Harghita ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

harghita.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

harghita@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Hunedoara ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

hunedoara.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

hunedoara@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Ialomița ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

ialomita.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

ialomita@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Iași ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

iasi.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

iasi@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Ilfov ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

ilfov.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

ilfov@infocons.ro

 

Citește și : Alerte privind siguranța investițiilor consumatorilor

 

Unde pot depune o sesizare în Maramureș ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

maramures.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

maramures@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Mehedinți ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

mehedinti.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

mehedinti@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Mureș ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

mures.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

mures@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Neamț ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

neamt.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

neamt@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Olt ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

olt.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

olt@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Prahova ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

prahova.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

prahova@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Sălaj ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

salaj.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

salaj@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Teleorman ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

teleorman.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

teleorman@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în  Timiș ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

timis.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

timis@infocons.ro

 

Citește și : InfoCons protectia consumatorilor te informeaza : Muncă “la gri” descoperită de Inspecția Muncii la un mare lanț de comerț cu încălțăminte

 

Unde pot depune o sesizare în  Tulcea ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

tulcea.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

tulcea@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în  Satu Mare ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

satu.mare.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

satu.mare@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Sibiu ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

sibiu.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

sibiu@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Suceava ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

suceava.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

suceava@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Vâlcea ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

valcea.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

valcea@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Vaslui ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

vaslui.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

vaslui@infocons.ro

 

Unde pot depune o sesizare în Vrancea ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

vrancea.reclamații@protecția-consumatorilor.ro

vrancea@infocons.ro

Citește și : InfoCons protectia consumatorilor te informeaza : Cum îți poți recupera contul de WhatsApp ?!

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea  Programelor și Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și