Consumatorii romani au dreptul la educatie financiara. Din pacate, Romania se afla pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste nivelul de alfabetizare financiara (doar 22% din populatie fiind alfabetizata financiar, fata de 55% media europeana).
De aceea este obligatia noastra a tuturor, in calitate de parinti, educatori, profesionisti, sa contribuim la cresterea nivelului de educatie financiara a consumatorilor romani.
Sa ii invatam pe copii, inca de la varste foarte fragede, sa aiba un comportament responsabil fata de bani, care este diferenta intre nevoi si dorinte si ca banii se obtin prin munca. Doar asa vor ajunge adolescentii si adultii de maine, care iau decizii bine informate cu privire la finantele lor personale si decizii responsabile privind bugetul familiei.
Salut toate initiativele de educatie financiara din ultimii ani, de la nivelul asociatiilor, scolilor, institutiilor private si de stat si imi doresc sa vad mai putina competitie intre acestea cand vine vorba de promovarea propriilor proiecte, in detrimentul celorlalte. De aceea, este necesara o Strategie Nationala care sa integreze toate aceste proiecte individuale, pentru a vedea beneficii pe termen lung la nivelul fiecarui consumator si a intregii populatii.
Irina Chitu – Director FinZoom.ro
www.FinZoom.ro aniverseaza in 2018 implinirea a 12 ani de informare si educare a consumatorilor romani de produse si servicii financiare.