Sunt consumator român și am drepturi! Ia atitudine de Ziua României cu InfoCons Organizație de Protecția Consumatorilor!
Chiar și în mini-vacanța de 1 decembrie, InfoCons îți pune la dispoziție unica aplicație, independentă și transparentă prin care poți apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care întâmpini probleme cu:
-unitățile de cazare;
-agențiile de turism;
-produsele pe care le consumi la diferitele târguri specifice perioadei etc.
Posibilitatea de a avea într-un singur loc toate numerele de urgență, dar și de le apela direct, fără costuri suplimentare, cu aplicația InfoCons , reprezintă un real ajutor pentru tine.
Aplicația InfoCons adună în secțiunea SOS numerele pentru:
-Urgențe – în cazul în care te afli într-o situație de criză;
-Protecția Consumatorilor dacă întâmpini probleme cu produsele și serviciile achiziționate;
-Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor în cazul în care te confrunți cu probleme legate de alimente;
Precum și numerele utile și de urgență la nivel județean cum ar fi:
-Primărie;
-Poliția Locală;
-Direcția Sanitar Veterinară;
-Direcția de Sănătate Publică;
Aplicația InfoCons este disponibilă pentru orice sistem de operare IOS, Android și Huawei
Pentru a ne asigura că locul unde ne petrecem Sărbătorile de Iarnă (hotel, pensiune turistică sau agroturistică, vilă sau cabană) respectă criteriile de clasificare conform legii, putem verifica dacă locația este autorizată și dacă clasificarea obținută corespunde. Siguranța ta este pe primul loc!
Verificarea unităților de cazare poate fi realizată AICI
Totodată poți verifica ce anume trebuie să pună la dispoziție fiecare unitate de cazare în funcție de clasificarea obținută, care trebuie să fie afișată la loc vizibil (numeric stele, flori sau margarete ) prin click AICI.
In Romania, exista autorizate in prezent 18.283 unitati de cazare de diferite tipuri, cu 250.660 spatii de cazare și 530.879 locuri* :
-pensiuni turistice
-camere de închiriat
-hotel
-apartamente de închriat
-pensiuni agroturistice
-vile turistice
-hostel
-cabane turistice
-moteluri
-căsuțe tip camping
-bungalowuri
-camping
-popas turistic
-spații de campare
-hotel apartament
-nave maritime și fluviale
-pontoane plutitoare
-sate de vacanță
-parcele de campare
-altele
Citește și : Un pas important pentru siguranța cetățeanului consumator ! Restaurantele trebuie să afișeze ingredientele , declarația nutrițională și aditivii pentru preparate
Pe primele locuri cu cel mai mare numar de unitati in functie de tipul acestora se situeaza :
-28,14 % pensiunile turistice ;
-27, 91 % camerele de inchiriat ;
-10,05% hotelurile
Din punctul de vedere al clasificarii acestora, situatia este urmatoarea :
-40,03 % unitati de cazare cu 3 stele;
-20,92 % unitati de cazare cu 3 margarete/flori/stele;
-14,01 % unitati de cazare cu 2 stele.
In functie de judetul unde sunt loclizate unitati de cazare situatia este urmatoarea:
-16,01 % in judetul Constanta;
-10,10% in judetul Brasov;
-5,59% in judetul Suceava.
În România sunt 205 pârtii omologate, cu o lungime totală de 175 km.
Și, dacă tot suntem în mini-vacanță, pentru a ne relaxa, mergem să schiem sau să ne dăm cu placa. Dar am verificat dacă pârtia este omologată pentru a fi in siguranță?
Citește și : Cum îți alegi anvelopele în conformitate noua etichetă și cu normele UE?! InfoCons îți pune la dispoziție instrumentul de care ai nevoie!
Poți verifica lista pârtiilor omologate AICI
*Lista actualizată pe 20 aprilie 2022.
“Urmează mini-vacanța de 1 decembrie, însă pentru a nu avea surprize neplăcute, puteți verifica înainte de a achita avansul către o unitate turistică dacă aceasta este autorizată sau nu, și pentru ce clasificare. Putem verifica ușor dacă unitatea de cazare ne pune la dispoziție toate facilitățile conform clasificării primite. Totodată, întotdeuna trebuie să solicităm bonul fiscal pentru a avea dovada justificativă în cazul în care dorim să depunem sesizări. De asemenea dacă mergem pe pârtie trebuie să verificăm înainte dacă aceasta este omologată sau nu, pentru a fi in siguranță. Luați atitudine și verificați înainte de plecare unitatea de cazare și pârtia! Un om prevenit face cât doi! Și nu uita: un consumator educat și informat este un consumator protejat! Ia atitudine!“