Dacă nu vă ridicați produsul imediat sau dacă ați optat pentru livrare la domiciliu, comerciantul trebuie să vi-l livreze în termen de 30 de zile, cu excepția cazului în care ați convenit asupra unei alte date.

Costuri de livrare

În toate cazurile, trebuie să vi se comunice în mod clar prețul total de achiziție, inclusiv costurile de livrare și alte costuri conexe.

Comerciantul poate percepe un tarif diferit dacă produsele trebuie livrate în altă țară din UE. Acest lucru este justificat, deoarece taxele poștale sunt diferite de la o țară la alta. Înainte de achiziționarea produselor, comerciantul trebuie să vă dea informații despre opțiunile de livrare transfrontalieră pe care le aveți la dispoziție și despre costul acestora.

Citeste si : Alertă InfoCons : Pastile de supt cu până la 6 E-uri !

Trebuie să vi se ofere posibilitatea să vă exprimați acordul în mod explicit cu privire la orice costuri suplimentare, de exemplu, în cazul în care comerciantul dorește să vă ofere livrare expres sau ambalaj pentru cadouri. Utilizarea unei opțiuni predefinite (casetă bifată automat) pe site-ul comerciantului nu este echivalentă cu un acord explicit. Prin urmare, aveți dreptul la rambursarea oricăror plăți suplimentare colectate astfel.

Citeste si : Bomboanele de Crăciun – până la 70,3% zaharuri din glucide pentru 100 de grame de produs !

Bunuri deteriorate

Comerciantul răspunde de eventuala deteriorare a bunurilor de la expediere până în momentul în care le primiți.

Prin urmare, dacă în momentul în care primiți produsul se dovedește că acesta este defect, nu corespunde descrierii sau nu funcționează corespunzător, aveți dreptul de a solicita repararea sau înlocuirea sa ori, dacă acestea nu sunt posibile, o reducere de preț ori rambursarea costurilor.

Citeste si : Ai grijă ce semnezi ! Tu știi ce înseamnă termenii din contractele pentru furnizarea de energie ?

Nu uitați că aveți întotdeauna dreptul la o garanție gratuită de minimum 2 ani, indiferent dacă ați cumpărat produsul dintr-un magazin sau prin alte mijloace (de ex., online, după catalog sau prin telefon). Aflați mai multe despre garanții și returnări.

Livrare neefectuată

Dacă nu primiți produsele în termen de 30 de zile sau în perioada convenită, contactați comerciantul și, dacă este posibil, extindeți termenul de livrare până la o dată rezonabilă. De exemplu, dacă vânzătorul v-a informat că livrarea este amânată cu o săptămână din cauza unor probleme cu furnizorii, luați în calcul posibilitatea de a-i acorda o săptămână suplimentară.

Citeste si : Descarcă plăcuțele cu numerele utile și de urgență la nivel local pentru unitățile de cazare și agențiile de turism

Dacă vânzătorul nu respectă nici noul termen de livrare, aveți dreptul să reziliați contractul și să vă primiți banii înapoi cât mai curând posibil. Nu trebuie să îi acordați comerciantului o prelungire dacă acesta refuză să livreze sau dacă perioada de livrare este esențială și l-ați informat pe comerciant în acest sens (de ex., în cazul produselor comandate pentru un eveniment specific, cum ar fi o rochie de mireasă).

Citeste si : Starea de sănătate – Informații despre sănătate conform Eurostat

Sursa : Comisia Europeană

Expediere și livrare InfoCons Protectia Consumatorilor