Produse și servicii cheie, cum ar fi telefoane, e-book readers, sisteme de operare și terminale de plată, vor trebui să fie mai accesibile pentru persoanele cu dizabilități, conform proiectelor de norme UE modificate marți, 25 Aprilie 2017, în cadrul comisiei.
Comitetul pentru Piața Internă a aprobat și a modificat normele care se aplică numai produselor și serviciilor introduse pe piața UE după intrarea în vigoare a directivei, cu 20 de voturi pentru, 0 împotriva și 17 abțineri.
Raportorul Comisiei pentru Piața Internă, Morten Løkkegaard (ALDE, DK), a declarat:
`Accesibilitatea este o condiție prealabila pentru ca persoanele cu dizabilități să se bucure de o participare egala și, prin urmare, să joace un rol activ în societate. În acest scop, este necesar să se asigure o creștere inteligenta, durabila și favorabila. Cu o accesibilitate mai mare pentru persoanele cu dizabilități obținem o Europă mai puternică, un obiectiv comun atât al politicienilor, cât și al intreprinderilor, pe care Legea Europeană privind Accesibilitatea le va încuraja să inoveze cu produse și servicii mai accesibile.`
InfoCons a făcut deja un prim pas pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilități prin intermediul Campaniei Naționale `Și eu sunt cetațean european și am drepturi`, cu scopul accesibilizării spațiilor publice, un drept fundamental, și promovarii drepturilor consumatorilor vulnerabili. Tot în acest scop, în colaborare cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale, am lansat Numărul de urgență 113 destinat persoanelor cu dizabilitati de auz sau de vorbire, prin intermediul căruia pot sesiza o urgență prin SMS.
De asemenea, începând cu 1 Martie 2016, am lansat în parteneriat cu Federația Consiliul Național al Dizabilității din România, sub egida Campaniei Naționale `Și eu sunt cetățean european cu o9atitudine și am drepturi!`, Programul de Consiliere, consultanță și acces la informație și reprezentare, destinat persoanelor cu dizabilități din România. În cadrul acestui Program, persoanele cu dizabilități vor avea la dispoziție numărul scurt 021 9615, număr de telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele. Totodată, acestea pot depune o sesizare prin poștă la C.P.53, O.P.83, sector 4, București, sau la adresa de e-mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro.
Sursa: Europa.eu