Guvernul României , Prim-ministrul României Nicolae – Ionel Ciucă – 20 de ani InfoCons Protecția Consumatorilor

În data de 26 aprilie se aniversează Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale . Evenimentul este un bun prilej pentru a reflecta la importanța proprietății intelectuale în țara noastră și la rolul pe care îl au de jucat instituțiile publice, antreprenorii, societatea civilă și publicul larg pentru consolidarea unui mediu propice promovării și protecției proprietății intelectuale .

Proprietatea intelectuală – fie în aspectele sale creatoare , fie în cele inovatoare , fie cel mai des, prin accelerarea ambelor dimensiuni, a creativității și a inovării – este un element central al vieții noastre. Nu doar a celei culturale, ci și a celor economice. Inventatorii și creatorii români, cât și toți antreprenorii cu care lucrează, publicul larg, instituțiile ce îl deservesc – pot și trebuie să aibă certitudinea că ansamblul instituțiilor și reglementărilor lucrează în favoarea lor.

Fie că este despre protejarea secretelor industriale , fie că este vorba despre drepturile cineaștilor sau ale scriitorilor, fie că discutăm despre companii multinaționale ce găsesc un mediu prielnic în țara noastră, fie că este vorba despre investitorii mici și mijlocii, toate aceste categorii sunt recunoscute, protejate și încurajate în România. Esențial, însă, este ca acest proces să continue și nevoile și dezideratele lor să se regăsească în progresul nostru comun, instituțional, în care Guvernul și toate celelalte instituții ale statului sunt mereu deschise și dornice să participe la dialogul social.

Luând în considerare și aniversarea celor 20 de ani de la înființarea asociației „ InfoCons ”, trebuie amintit că un partener la dialogul social a cărui nevoie este din ce în ce mai acut restimțită este consumatorul român. Educația consumatorului , preocuparea pentru siguranța sa, găsirea acelui echilibru atât de necesar între cele mai noi apariții pe piață și dezvoltarea durabilă a fiecărui cămin și fiecărei cariere, sunt sarcini ce încă ne stau în față, nouă tuturor. Dintr-un parteneriat între instituțiile publice și partenerii privați ce caută să susțină și să dezvolte proprietatea intelectuală la noi în țară nu poate lipsi acest element cheie, vocea consumatorului educat, responsabil, ce-și înțelege dorințele șe le dorește protejate de toți cei ce o pot face.

Identificarea obiceiurilor sănătoase în consum stimulează și oferă un prețios ghidaj piețelor, ce se pot dezvolta armonios în dialog cu viețile românilor. Identificarea, din contră, a pericolelor ce pot amenința sănătatea și liniștea consumatorilor fie prin mărfuri contrafăcute sau transportate ilicit sau prin alte mijloace de a ocoli transparența șl bunele practici comerciale, este o sarcină urgentă în care toți factorii responsabili, cu toaye succesele obținute până în prezent, nu pot decât să își optimizeze activitatea.

Recunoșterea și încurajarea în chip pozitiv a inovației economice, de cercetare, a transferului tehnologic și a consolidării inițiativelor deja antamate, cât și a creativității în spațiul deopotrivă artistic sau de business – aceste ținte sunt deja parțial atinse , însă, în concert cu partenerii europeni și internaționali, ne propunem să le urmărim încă și mai îndeaproape. Acest eforturi succesive și pozitive sunt dublate de combaterea eficientă a produselor neconforme, pentru a crește încrederea consumatorilor români în bunurile și serviciile pe care le consumă, și a spori siguranța și predictibilitatea în care aceștia își pot desfășura activitatea de zi cu zi.

Sunt bucuros să pot contribui cu aceste câteva gânduri la dubla aniversare care le prilejuiește. Cultura respectului și încrederii între consumatori și investitori, între părțile publice la dialogul social și cele private, deopotrivă cu satisfacțiile și cerințele sale, nu poate fi decât un obiectiv constant, pe parcursul întregului act  de guvernare. Munca de zi cu zi, cu rezultate probate, este ceea ce oferă satisfacția unui serviciu public care să încurajeze consumatorii actului public să fie mai exigenți, să solicite și să își dorească garanții mai nete și protecții mai extinse. Suntem aici pentru a ajuta investitorii să investească și consumatorii să consume – indentificându-și împreună nevoile și dorințele, în siguranță și cu liniștea pe care instituțiile publice bine funcționale o pot oferi .

Testimonialul poate fi vizualizat AICI

InfoCons Protectia Consumatorilor Protectia Consumatorului

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal